Gast Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Hallo, allen Wie o wie kan mij een goede DVB-S card aanraden die werkt met diseqc 1.2 dus om rechtstreeks een moteck sg-2100 aan te sturen. Heb nu een skystar 2 (sky2pc ), deze doet het in ieder geval niet ,ook niet met div. hulprg,s. Dus als je een kaart werkend heb, laat me dan weten welke en hoe die bevalt met de Moteck motor. Alvast bedankt, voor de moeite. Ron ( rsnhvd@gmail.com )
-FreeRider- Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Naar mijn weten ondersteunt geen enkele kaart diseqc 1.2 Dit heeft er mee te maken dat de voeding van de PC, via moederbord en de PCI SAT kaart de motor moet sturen. De printbanen zijn niet echt geschikt (groot genoeg in diameter) om de stromen die er door lopen te geleiden. Gevolg kan zijn dat bij kortsluiting of zware belasting de printbanen doorbranden. Maar het is wel mogelijk, bijvoorbeeld met een Nexus-S kaart en ProgDVB of andere programmatuur met plugins. Met een SkyStar2 kan het ook, alleen zal je met een aangepaste driver (MiBi) moeten werken die Diseqc 1.2 commando's doorlaat. Het programma DVBDream heeft ook ingebouwde motor controls (zelfs met USALS ondersteuning). Een andere oplossing is via een losse box die je tussen je PC en de rotor zet. Ik heb zelf een werkende opstelling gehad met een Nexus-S, ProgDVB en een STAB HH-100. Maar de motor draaide erg langzaam (12V) en wegens gebrek aan USALS ondersteuning ben ik er maar mee gestopt (alle sat posities moeten los geprogrammeerd worden, veel gedoe) DM8000 : DVB-C, DVB-C/T, DVD, 1TB PC : TBS6980, TBS6680 Samsung 40" 6800 Series, UPC CI+ Big BiSat met 10 x Alps Quad, 4 x Satconn 10/1
Gast Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 Kan de Skystar het niet aan, of werkt de driver niet goed? Ik heb een Skystar2 die de rotor kan laten draaien. Helaas is er een probleem met de drivers/ProgDVB/SS2diseqc-combinatie: ik kan alleen draaien vanuit het configuratiemenu met de 'drive motor east/west'-optie. Dus ik kan de rotor wél aansturen, alleen werkt de driver knullig. Bij vorige drivers kon ik wel met het aanklikken van een kanaal de rotor draaien. Ik weet alleen niet meer welke combinatie driver/ProgDVB/SS2diseqc het was. Mijn Skystar2 is doorgelust vanaf een Strong. Ik weet ook niet of dat van invloed is. *** Er is op dit forum ook een schema'tje te vinden voor een externe voeding zodat de Skystar2 ontlast wordt. Zelf niet getest.
Gast Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 En een ander schema. Heeft iemand deze schakelingen geprobeerd? *** Ik heb ook begrepen dat een Moteck iets meer stroom trekt dan andere merken. Een Moteck plus LNB is dan missschien net teveel voor je PC.
Albert_H Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 De skystar2 wordt alleen voor DiSEqC 1.0 gespecificeerd en kan max 350mA leveren. In de praktijk is het echter wel mogelijk om met enkele DVB programma's rechtstreeks of via een plugin zoals SS2DiSEqC 1.9 de motor te besturen. Wel moet je ervoor zorgen dat je een motor en een LNB hebt die niet te veel stroom nemen. Een langdurige overbelasting van de LNB voeding leidt in veel gevallen tot het doorbranden van de 102 spoel op de Skystar2 kaart. Ik heb wat geéxperimenteerd met extrene voeding voor de motor over de coax, ook met de door auggie aangegeven schakeling. Als bijvoeding werkt de schakeling prima, een probleem is echter de overdracht van het 22KHz signaal. Dit signaal, dat voor de bovenband omschakeling en de DiSEqC telegrammen gebruikt wordt, wordt niet door de aangegeven spoeltjes geblokkeerd en verdwijnd voor het grootste deel in de externe voeding. Met de SM3D12 motor die ik heb lopen werkt de goto nn sturing (DiSEqC 1.2) goed, maar goto xx (USALS) wil niet. Dit werkte op de SG2100 en de HH120 motoren op de testbank wel goed. Met wat moeite en zoekwerk is DiSEqC 1.2 aansturen vanuit een Skystar2 kaart best mogelijk, maar wel het stroomverbruik in de gaten houden. Wel moet het gebruikte DVB programma DiSEqC 1.2 kunnen aansturen of MD plugins toestaan. Ik begrijp dat hier bij veel HTPC toepassingen het probleem ligt. Voor de SG2100A is er een prima oplossing door de motor zodanig te modificeren dat de motor rechtstreeks gevoed kan worden. Hiervoor moet dan een extra draad naar de motor getrokken worden die de 19V voeding toevoerd. Ik kan de PPT file die daarvan bestaat hier niet toevoegen, google maar even op "positioner heart surgery". Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen