Gast Geplaatst: 11 november 2006 Geplaatst: 11 november 2006 Ben van plan de Panasonic 37" aan te schaffen weet nog niet de 60 of de 600. Kom er zelf nog zo niet uit en daar ik slechte ervaring heb met verkopers(ze maken je toch wijs wat ze willen!), graag hier jullie mening erover? Heb TV Vlaanderen aansluiting + kabel en Topfield ontvanger. Volgens mijn inziens is de beeldkwalititeit bij beide toestellen hetzelfde, enkel het geluid zou anders zijn? Is dit geluid bij de 600 dan stukken beter en de meerpijs waard? Denk eraan zoals nu met de CRT het geluid via de home cinema te laten lopen naar de Sony DAV300 met bijhorende satelietboxen. Of ben ik beter af met een nieuwe set van Pana met een HDMI aansluiting? De Sony gebruik ik ook als Tuner voor Donna te luisteren. Heb een No Name DVD speler om zeer af en toe een DVDtje te spelen. Deze goekope DVD speler gebruiken met een nieuwe Home cinema receiver? Of beter een nieuwe set met boxen? Of zijn de Sony boxen nog goed genoeg?
Tonskidutch Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 wel erg veel vragen tegelijk laat eerst eens de plasma display preveleren. de 37 inch van panasonic is een fijn plasmaatje echter de grootste verschillen tussen type PV60EH of PX60EH is de tuner en de prijs want de px heeft tevens een digital terrestrische tuner ingebouwd naast de normale tv tuner allen zijn heel envoudig aan te sluiten aan je sat-receiver en allemaal ook voor het audio gedeelte zoals je dat al gewend bent via de home-cinema set de pv600eh is een iets andere vormgeving en dikker echter de vraag zou moeten/kunnen zijn, waarom niet nadenken over de 37 versus de 42 want die paar inch leveren je enorm veel kijk plezier ten opzichte van de meerprijs die je ervoor neerlegt cheers [color:"red"] o ja de hdmi is pas interessant als je ook hdmi bronnen hebt om aan te sluiten, nu dus helemaal niet (maar voor de toekomst een reeds ingebouwde optie [/color] The Crying Cowboys Aaron Rux
aukemuis Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Grootste verschillen tussen 60 en 600 Veel fijnere afstandsbediening SD slot aan de voorkant Vormgeving is wat beter als je hem op een draaivoet wilt is de voet van de 600 ook fraaier (die voet past ook onder de PV60 trouwens)
grunnsat Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Citaat: Ben van plan de Panasonic 37" aan te schaffen weet nog niet de 60 of de 600. Ik heb de specs van beide toestellen bekeken. Geen van beide blijkt zelfs maar in staat te zijn een 720p signaal met volledige resolutie weer te geven. Ze hebben namelijk een schermresolutie van 1024 x 720 pixels, terwijl voor 720p toch heus 1280 x 720 nodig is. Dus ofwel het beeld wordt in een verkeerde verhouding weergegeven, ofwel je hebt zwarte balken boven en onder. Ik vermoed het eerste ......
Gast Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 @Tonskidutch Zitten te dicht bij de TV om een 42 aan te schaffen @aukemuis Gebruik een Logitech afstandbediening, dus wat bij de Plasma hoort doet er niet toe Een SD slot is mooi, maar zal het denk ik nooit gebruiken @ grunnsat Zal dat van die 720p signaal aan de verkoper vragen. Dus momenteel zal het de 60 worden, ga morgen eens ernaar kijken, wie weet dan...................... Als ik het goed begrijp heeft dit te maken met het 16:9 formaat?
grunnsat Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Citaat: Als ik het goed begrijp heeft dit te maken met het 16:9 formaat? Inderdaad, 16 x ( 720 / 9 ) = 1280 Kijk voor de aardigheid eens naar de Sharp waarover ik een thread opende. Dat is een LCD, maar wel Full HD en ook 37 inch. Uit tests lees ik dat zwart erg zwart is bij de Sharp!
aukemuis Geplaatst: 12 november 2006 Geplaatst: 12 november 2006 Is en blijft een LCD.... En ook in Full HD vind ik die niet mooier dan een goed plasma toestel. En dat is die panasonic zeker te weten.
grunnsat Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 Citaat: Is en blijft een LCD.... Tsja, maar volgens mij was het grote voordeel van plasma boven LCD tot nu toe dat zwart echt zwart is, en de grotere snelheid van plasma zodat het beeld minder smeert. Deze Sharp display zou juist op die gebieden aanzienlijk verbeterd zijn. Gewoon even kijken zou ik zeggen. Overigens sta ik vaak voor al die wanden vol plat spul te kijken, en denk dan "daar wil je toch geen hele avond naar kijken?" Al die bewegende kriebels en schaduwen rondom beeld contouren, het lijkt net alsof je de antenne verkeerd uitgericht hebt (voor de jongeren onder ons, dat was toen we nog een eigen hark op dak hadden). Was er maar een echte HDTV CRT op de markt, die zou ik direct kopen. Flodder11 weet wat ik bedoel......
Gast Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 De kogel is door de kerk. Vandaag besteld en hopelijk staat die er op mijn verjaardag. Het is de Panasonic TH-37PV60EH geworden Heb gelijk de DVD speler Panasonic DVD-S52EG-S erbij besteld. Alsook de AV Receiver Panasonic SA-XR55EG-S. En om dit alles te beluisteren de Panasonic SB-TP20 boxen. Volgens de verkoper hoeft er enkel tussen de plasma en de DVD speler een verschrikkelijk dure HDMI kabel. Tussen de Plasma en de Satelietontvanger een goed scart (Monster?) Tussen de Sateliet ontvanger en de AV Receiver een Optische kabel. En tussen de AV Receiver en de DVD speler ook een Optische kabel. Klopt dit om het beste beeld en geluid tegeven?
cornea Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 Je topfield heeft toch ook component uit,kun je ook eens proberen. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Gast Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 Das die witte+rode+gele? Geeft dat beter beeld dan bv een monster scart?
Tonskidutch Geplaatst: 13 november 2006 Geplaatst: 13 november 2006 neen monster scart is een betere keuze monster is een van de vele merken die alleszinsd beter zijn dan de zwarte doorsnee meuk die bij audio video meegeleverd worden. ik zelf gebruik IXOS kabels als we het over idioot duur hebben met qed speaker kabels maar je zult zowiezo je ogen en oren niet geloven met de monster scart en de optische naar je av-receiver.. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
cornea Geplaatst: 14 november 2006 Geplaatst: 14 november 2006 Citaat: Das die witte+rode+gele? Geeft dat beter beeld dan bv een monster scart? Nee, dit is de rode/groene/blauwe ook wel YUV. Je audio moet dan nog appart aangesloten worden,dit vind ik ook een voordeel. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Gast Geplaatst: 14 november 2006 Geplaatst: 14 november 2006 Heb geen blauw/rode/groene uitgang op de Topfield!
grunnsat Geplaatst: 14 november 2006 Geplaatst: 14 november 2006 RTFM, je kunt de RGB aansluitingen van de Scart via het menu omschakelen naar Component.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen