Ga naar inhoud

[TF4000PVR] Kanaal weg tijdens opname ander kanaal

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds enige tijd heb ik een vreemd en zeer irritant probleem met mij Topfield 4000 PVR.

Ik heb een schotel met twee LNB's. Voorheen kon ik gewoon 1 kanaal bekijken en een ander opnemen. Ongeacht welke zender dat was.

De laatste tijd heb ik het probleem dat ik verschillende kanalen niet meer kan bekijken als ik aan het opnemen ben.

Eerst dacht ik dat het aan SBS6 lag. Als ik die zender opnam kon ik bijvoorbeeld geen Discovery kijken.

Maar het probleem doet zich ook bij andere combinaties voor. Ned 1 opnemen en dan geen RTL4 meer kunnen kijken bijv. Of RTL 7 opnemen nen dan weer een andere zender niet kunnen zien...

Nu krijg ik toch het idee dat het iets met een instelling heeft te maken. Kom er alleen niet achter welke instelling. Of is het misschien een LNB die niet doet wat ie moet doen?

Help me! Ik wordt gek van dit probleem en mis zoveel programma's!

Geplaatst:

Heb je al die zenders in beide tuners staan?

Bij de update van vorige week (NL1-2-3) moest je waarschijnlijk de zenders opnieuw laden, maar wel op beide tuners.

Geplaatst:

Zenders in beude tuners?

Ik zou het eigenlijk niet weten... hoe kontroleer ik dat? En als dat niet het geval is, hioe zet ik ze dan in beide tuners?

Overigens had ik had ik het probleem al voordat ik afgelopen week NED 1, 2 en 3 opnieuw heb geprogrammeerd.

Geplaatst:

Ik denk dat ik het probleem heb verholpen. Het bericht van PietrB heeft wat bellen doen rinkelen.

Ik heb gevonden hoe je de kanalen van tuner 1 naar 2 kan kopieren en ook de kanalen gelijk kan trekken tussen beide tuners. Dit lostte het probleem nog niet helemaal op. Daarna heb ik de LNB-instellingen aangepast naar 'verbindingstype gescheiden'. Alles lijkt weer te werken zoals voorheen.

Dat was weer een positief leermoment zal ik maar zeggen... Dank!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen