Ga naar inhoud

Spaun SAR 411 F aansluiten op astra 1, astra 2 en hotbird

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Ik heb een probleem bij het aansluiten van deze splitter.. ik weet namelijk niet welke sat ik op welke nummer moet aansluiten heeft iemand een foto of uitleg voor mij?

Alvast bedankt.

Geplaatst:

Welkom: In principe maakt het niets uit op welke ingang je de LNBs zet, als je maar zorgt dat in je ontvanger de juiste settings staan (en over je ontvanger zien we niets in je bericht)..

Geplaatst:

We hebben een topfield TF6000PVR en waar kan ik dat doen?

Bedankt btw

Geplaatst:

Ook ik was dus niet helemaal wakker en antwoorde je bericht 2 keer... volgende keer niet 2 keer plaatsen ajb.

Er van uitgaande dat jouw menu-structuur zo'n beetje hetzelfde is als bij mij (5510pvr) klik je op de ab op:

-> 'Menu' -> 'Installatie' -> 'LNB'

Als eerste kies je dan de sateliet, bijv. Hotbird dan ga je naar beneden tot de keuze: 'DiSEqC 1.0'

Daar zet je dan de juiste ingang neer. Heb je dus Hotbird op ingang A dan kies je hier voor 1, etc.

Geplaatst:

hey nog bedankt..

ik heb alles aangesloten en heb op tuner 2 (daar zit de switch op) slecht ontvangst op astra 1 en astra 2 en hotbird doen niets!!

Wat zou dit kunnen zijn?

Geplaatst:

- wat voor schotel ?

- hoe staat de schotel en LNBs afgesteld (graden, etc.)

Voor A2 en HB heb je wel de DiSEqC instellingen in het installatie menu goed staan ? Dus als je A1 op 1 van 4 hebt staan staat dan bijv. A2 op 2 van 4 etc. ?

Geplaatst:

De Schotel is een visiosat "BISAT"

Ik heb er niet heel veel kijk op dus mischien dat je hier wat aan heb:

Hotbird lnb houder: 10

Astra 1 lnb houder: 10

Astra 2 lnb Houder: 5

en op de montagebeugel van schotel op paal is:

Doorsnede 50: 34 graden

Doorsnede 60: 42 graden

Doorsnede 75: 36 graden

We zitten trouwens in hongarije met deze schotel maar er werdt ons vertelt dat dat niets uitmaakt

Alvast Bedankt!

Geplaatst:

Dan lijkt het me dat de schotel niet goed staat uitgericht... dus zou je daar wat mee moeten doen.

Geplaatst:

hoe kun je m dan het beste richten?

aangezien dat de receiver digitaal en is je dus niet meteen weet of die goed staat?

en wat zijn de goede graden dan?

Geplaatst:

Het makkelijkste is om met de ontvanger en een tv-tje de schotel buiten uit te richten.

In het installatie menu van de ontvanger ga je eerst weer naar het LNB menu, kies dan voor de Astra (daar je daar wel onvangst hebt maar niet zo goed). Druk dan op de rode teletekst knop van de Afstandsbediening en het signaal/kwaliteits-scherm wordt vergroot en je hoort een pieptoon. Deze toon zal sneller gaan als de kwaliteit omhoog gaat.

Richt dan je schotel uit.

Lees ook deze eens: klik

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen