Ga naar inhoud


Conflikt kaart en emu


Gast

Aanbevolen berichten

Hallo medesatters,

Onlangs heb ik na lange tijd een seca2kaart met settopboxabo van CD weer geheractiveerd.Nu werkt dus de emu niet samen met deze seca2kaart . Om de emu te laten werken moet ik mijn irdeto2kaart erbij gaan gebruiken. Gevolg is dan dat er een menuschermpje lange tijd in beeld verschijnt dat de ci-module wordt geinnitialiseerd. Er zitten dan dus een irdeto2 kaart en een aston ci-module met seca2kaart in de humax. Dit geeft dus problemen,de humax geeft duidelijk voorkeur voor de irdetokaart.Ik vermoed dat de pmctabel hieraan debet is.Ik gebruik de versie Toh3.4 Hot 7.5 van 26-05-06, met de orginele pmctabel.In het configmenu staat de optie card +emu geselekteerd .Om de haverklap kaarten wisselen is niet direkt een mooie oplossing. Weet iemand de oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites


klopt helemaal...mijn humax (met irdeto kaart in de embedded) werkt perfect met de emu..maar de buurman (humax met seca kaart in aston module) moet de kaart met module eruit halen om de emu goed te laten werken om andere kanalen alternatief te kunnen bekijken..

Ik denk dat de humax niet geschikt is om de emu in combi met de seca kaart (het is een irdeto machine) te laten draaien.

Humax 5400, dreambox 600s, dreambox 800HD en een ET9000 met openPli op Pana 42px80

ps3 60 gb ps2 BC

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja hoor, de humax werkt goed met de irdeto2 kaart embedded of met een seca 2 kaart in een cam. Het probleem is namelijk je pmc tabel in de humax. Deze moet worden aangepast, zodat de humax weet, welke bron moet worden aangeboord om beeld te verkrijgen.

Zoek maar eens op pmc tabel hier op sat4all. Klukje heeft een prachtige uitleg geschreven. Ook een ander sat4all lid ( Pribo ) heeft een aantal pmc tabellen als bijlage toegevoegd , ook voor seca2.

 

Met vriendelijke groet, paardengek

Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontzettend bedankt voor jullie snelle reakties, ik had al een vermoeden dat het

de pmctabel moest zijn ,had alleen geen recente meer.Punt van discussie is denk ik alleen nog wat verschillen in de tabellen zie.

Voorbeeld;(ik gebruik alleen even RTL4 ) ( Klukje)

Prov AntID ServID CaID Ecm/ID EXt/ID TOAVP Try

RTL4 0001(Astra) 07D4 (rtl4) 0100 (seca) 0000 0000 0000 0001 (card)

Andere tabellen wijken af met CaID = FFFF en Try = 0000

of maakt dit geen verschil?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...