Jorgen Geplaatst: 15 november 2006 Geplaatst: 15 november 2006 Ik lees en schrijf in het Topfieldforum mijn meeste berichten in de onderwerpen die over alle ontvangers gaan, of die specifiek van toepassing zijn op mijn eigen ontvanger (5000 PVR). Af en toe bekijk ik ook een onderwerp over een ontvanger met een bijna gelijke naam (zoals 5010 of PVRt) of met een heel ander nummer (zoals 4000 of 6000). Wat ik eigenlijk graag wil weten is in hoeverre de ontvangers en de bijbehorende ervaringen, problemen, handleidingen, taps, enz, uitwisselbaar zijn. Heeft het voor een bezitter van een 4000 PVR nut om over de 6000 te lezen? Is alles tussen een 5010 en 5000 gelijk en gaan onderwerpen betreffende de 5010 ook mij aan als bezitter van de PVR 5000? Met andere woorden: wat is uitwisselbaar, en wat is bij het zoeken naar informatie van belang? Moet ik me alleen richten op het specifieke typenummer van mijn ontvanger, of kan ik voor informatie ook bij andere ontvangers kijken? Toevoeging: Vanzelfsprekend begrijp ik dat er verschillen zitten tussen de ontvangers. Anders was één ontvanger voor iedereen genoeg. Maar wellicht zijn er dingen die je ook bij alle andere ontvangers tegenkomt, of dingen die je altijd specifiek alleen bij een bepaald type tegenkomt. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
vincent1971 Geplaatst: 15 november 2006 Geplaatst: 15 november 2006 Wat ik weet is dat de taps tussen de 5xxx serie onderling goed uitwisselbaar zijn ( uitzonderingen) daargelaten. Taps tussen de 4xxx en de 5xxx serie zijn NIET uitwisselbaar. Denk zelf dat taps tussen de 5xxx en de 6xxx serie wel uitwisselbaar zijn omdat de hardware voor grote gedeeltes overeenkomen. Astra 1 zit bij mij op 31,5°E, 28.2°E, 19.2°EAstra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°EAstra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E
Jorgen Geplaatst: 15 november 2006 Auteur Geplaatst: 15 november 2006 Misschien is het direct handig om een soort samenvatting te maken: Firmware: model afhankelijk (soms kan loader aangepast worden) Taps: Serie afhankelijk (bijvoorbeeld geschikt voor 5xxx modellen) Afstandsbediening: CAM: enz Vult u rustig verder aan Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
TangoBravo Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 Ik denk dat het eenvoudiger is gewoon de berichtjes te openen, en snel te zien of het je interesseert, dan een uitgebreide verschillen/overeenkomsten lijst te maken. Je ziet voor jezelf snel genoeg of het voor jou van belang is. Gaat het bijvoorbeeld over problemen/oplossingen met de harddisk, dan zijn alleen de PVR modellen betrokken, idem dito met cardproblemen in combinatie met oude opname's op de schijf. Maar alhoewel de firmware voor de diverse modellen verschillend is, kan het toch zijn dat wanneer er een probleem van een 5000 wordt besproken, een 4000 bezitter de oplossing kan aandragen doordat hij of zij verteld hoe hij/zij dat in de 4000 heeft opgelost. T B
Jorgen Geplaatst: 19 november 2006 Auteur Geplaatst: 19 november 2006 OK, dat kijk ik gewoon verder in topics over andere ontvangers, die "interessant" lijken t.o.v. mijn ontvanger. Dank je. Voorheen veel plezier gehad van Topfield 5000 PVR - 300 GB, Aston 2.18, Wisi Orbit 80 cm, Grundig 0,3 QuadPapa & Mama †
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen