Ga naar inhoud


iN.Di en Kinepolis pakken uit met digitaal filmkanaal


Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Kinepolis en het digitaal TV-platform iN.Di slaan de handen in elkaar voor de nieuwe digitale zender Kinepolis TV. Vanaf 24 november is het filmkanaal te zien via iN.Di met dagelijks een sterke film en heel wat interessante extra’s zoals interviews en filmdocumentaires. Een tweede kanaal, Kinepolis TV+1, zendt de programma’s één uur later uit zodat de kijker steeds kan inpikken en niets hoeft te missen.

 

Bovenop de film krijgt de kijker extra documentaires, leuke kortfilms en interviews gelinkt aan de hoofdfilm. Kinepolis TV zendt ook elke week een filmprogramma uit dat alle facetten van de filmwereld bestrijkt.

 

Gilbert Deley, Managing Director van Kinepolis Group: “Kinepolis Group werd aangezocht om zijn naam, kennis en ervaring op niveau van film en entertainment ten dienste te stellen van het digitale TV-platform. Voor Kinepolis betekent de lancering van dit televisiekanaal een belangrijke aanvulling op het aanbod in de bioscopen. Met Kinepolis TV willen we onze sterke merken en concepten multimediaal laten leven. De zender wordt een link tussen de bioscoop en de huiskamer. Kinepolis TV laat ons toe om onze positie als toonaangevend marktspeler en innovator op bioscoopvlak, door te trekken naar de digitale huiskamer.”

 

Kinepolis TV zal vanaf begin volgend jaar bij iN.Di ook te zien zijn in HD met een beeld- en, geluidskwaliteit die tot vijf maal beter is dan een DVD. “iN.Di wil haar kijkers het beste van het beste aanbieden”, zegt iN.Di-voorzitter Wim Dries. “Naast HDTV waarmee we volgend jaar de primeur voor België zullen lanceren, kunnen we nu met Kinepolis dit unieke project voorstellen. 800.000 gezinnen zullen via ons digitaal aanbod dagelijks kunnen genieten van een kwalitatief filmaanbod”.

 

De programmatie van Kinepolis TV wil een zeer breed publiek van filmliefhebbers aanspreken. Daarvoor zullen herkenbare concepten, die momenteel al succesvol zijn in de bioscopen van Kinepolis Group, ook op televisie terug te zien zijn. Het gaat om doelgroepformules als Ladies@themovies (damesfilms vervuld van romantiek, drama of ‘feelgood’), Sneak (films zonder bioscooprelease meteen vertoond op tv), Magic Days ((teken)films voor kinderen) en Cinémanie (kwaliteitsfilms, auteursfilms). Bovendien zal Kinepolis TV ook de toekomstige concepten van de bioscoopgroep, zoals Boxbusters (grote publieksfilms met duiding) en Kineclassics (kwaliteitsfilms met aandacht voor het verleden of de tijdsgeest en met duiding), opnemen in het uitzendschema.

 

Kinepolis TV wordt als digitale betaalzender aangeboden aan de abonnees van iN.Di voor 19,95 euro per maand, het digitaal televisieplatform in de regio’s van Integan, Interelectra, PBE en WVEM. Begin 2007 wordt Kinepolis TV ook in de standaard High Definition aangeboden aan al de iN.Di-abonnees.

 

Bron: persbericht Kinepolis Group - 14 november 2006


Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...