Gast Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 Hallo allemaal. Graag jullie visie inzake hetvolgende probleem(pje). Ik wilde graag in de keuken een lcd-tv om tijdens het koken te kunnnen bijblijven.. Nu vond mijn partner een TV op het aanrecht geen goed plan. Uiteindelijk hadden we overeenstemming over een "under-the-cabinet-TV" Dat is een dvd-cd-tv apparaat met een uitklapbaar 7" scherm. Nu is dit echter slecht verkrijgbaar in NL. In de VS hebben ze ze echter volop en tijdens een laatste congresbezoek heb ik een Philips AJD-700 meegenomen. Volgens de verkoper was het apparaat PAL-compatible. Bij thuiskomst blijkt dit dus niet het geval. Het beeld is zwart-wit. Echter kijken we via de schotel (TF 5000 met MR-cam). Nu heb ik de TF op NTSC gezet en voila... goed beeld op onze amerikaanse keukenvriend. Maaaaarrrrr... Nu vind ik het beeld op onze plasma van Philips niet helemaal geweldig. De kleuren zijn erg rood (wat corrigeerbaar is) maar het beeld is ook wat schokkerig. Is hier allemaal nog iets aan te doen of heb ik een kat in de zak gekocht? Wie weet er raad??? Gr
Gast Geplaatst: 16 november 2006 Geplaatst: 16 november 2006 Dat schokkerige heeft denk ik te maken dat de beeldbuis niet inbrand! Maar via een menu is dat uit te schakelen ( niet aan te bevelen bij plasma )
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 Kijk antwoorden waar men iets aan heeft! Die combi-oplossing had ik zelf ook al bedacht; idd in de keuken NTSC en in de kamer PAL, maar het vereist toch weer extra werk. Die multinorm doet niks dus valt af. Ik heb ook gelezen dat er PAL-NTSC convertors zijn die het signaal van 60 naar 50 Hz zetten en vv. Heeft iemand daar ervaring mee?
Big fellow Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 Ja die converters heb ik ervaring mee. Niet gebruiken tenzij echt noodzakelijk! Ik heb ze gebruikt om van PAL NTSC te maken en in de prijsklasses van een paar honderd US$ tot een paar duizend US$ per stuk, en ze geven allemaal belabberde kwaliteit. (Scheve lijnen worden opeens trapjes bijvoorbeeld...) Big fellow “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Gast Geplaatst: 17 november 2006 Geplaatst: 17 november 2006 AI!! Ik had er net een gevonden voor $149,- maar dat gaat 'm niet worden dus..... Ik laat het maar zo, mijn gierigheid wordt dus beloond met omschakelen!
winwiz Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Toch raar dat een dure plasma geen NTSC aan kan. Bijna elke willekeurige CRT bak doet dit zonder problemen tegenwoordig. Doe eens een andere test. Koppel de keuken tv eens af en kijk dan eens naar je plasma. Het is goed mogelijk dat hij te zwaar belast wordt. P.S. Heb nog even gezocht op willekeurige Philips Plasma's (ik weet niet welke je hebt) en ze konden allemaal wel NTSC aan op de video ingang. Dus dat is het probleem niet. Televisiesysteem: DVB COFDM 2 K/8 K, PAL, SECAM • • Video afspelen: NTSC, SECAM, PAL • DVB: DVB Terrestrial* • Tunerbereik.: Hyperband, S-kanalen, UHF, VHF Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Hmm kan ik nog wel eens proberen; de plasma is al wat ouder. Heb 'm in 2002 gekocht. Het is een 32pf9964 (met lossen tunerbox) Nog steeds prachtig beeld (alleen niet met NTSC....)
Gast Geplaatst: 18 november 2006 Geplaatst: 18 november 2006 Hmm toch niet helemaal. Wel een raar verhaa. Ik heb de RFmodulator nu op NTSCm staan. De hoofdoutpt staat op PAL en ik heb ook al Multinorm geprobeerd. Toch doet hij het alleen maar zwartwit (plasma wel kleur). Volgens de instellingen zou ik dus echt een NTSC signaal op RF moeten uitsturen maar inpraktijk dus niet. Zou het nog kunnen uitmaken op welk RF-nr ik uitstuur? Hij staat standaard op nr 36 Allen hartelijk dank voor het meedenken!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen