Ga naar inhoud


Post deleted by Toxic[Q]


Gast eymey

Aanbevolen berichten

Hmmm.... en toch zie ik een zooitje tegenstrijdigheden in je verhaal....

 

Je hebt het over "In dit digitale tijdperk", terwijl je toch echt een analoge HDD-videorecorder hebt gekocht. Verder werk je nauwelijks digitaal, want je laat nu dus je dvb-t ontvanger het digitale signaal naar analoog converteren om op de scart te zetten, waarna de mpeg-2 encoder in je hdd-recorder het weer naar digitaal om moet zetten.....

 

Er bestaan echt al DVB-T harddisk ontvangers... Degene die KPN zelf levert hebben helaas geen brander aan boord en kunnen ook niet aan de pc gehangen worden om opnames te bewerken en te branden... maar ik weet dat Pioneer bijvoorbeeld al wel een DVB-T hddrecorder met dvd-loopwerk biedt... hoef je alleen nog een CI-CAM bij te kopen die Conax ondersteunt om daar je dvb-t smartcard in te doen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites


De (analoge) ontvanger in je hd-recorder zal inderdaad het tijdsignaal uit het VBI-gedeelte van het beeld pakken (waar ook de teletekst-data in verzonden wordt). Maar goed, het is nou eenmaal niet anders.... het analoge signaal gaat verdwijnen dus daar zul je mee moeten leven.

 

Maar het probleem blijft: Het is gewoon onmogelijk om je DVB-T signaal naar je hd-recorder te krijgen zonder digitaal->analoog->digitaal conversie, of je in DIVX of MPEG2 opslaat maakt daarin geen verschil.

 

Wat betreft je DEC2540: Niet dat de bandbreedte van een programma op Digitenne nou zo hoog is dat je het in 60 minuten al zou bereiken, maar komt die 'harde' limiet niet door het filesystem dat je gebruikt? Op fat32 mag een bestand maar 2 gig worden. Verder lijkt het me anders wel een behoorlijk slecht iets van Hauppauge.... :S. Mijn analoge PVR150 (die hardwarematig analoog tv-signaal om kan zetten naar mpeg2) kon opnemen tot m'n harddisk vol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...