Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Beste mede satters. Ik heb een modulator uit analoog satalliet box. Kan iemand mij vertelen hoe aan te sluiten? + 5va + 5in A in V in Hoe aansluiten graag info. Groetjes Satbus.
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 heb je geen gnd ??? volgens mij A in voor audio in ( waarschijnlijk mono ding) V in voor video comp in en dan die 5 volt dingen een is er voor gewoon doorslaten in standby stand, modulator werkt dan niet en de andere voor de modulator in te schakelen. nu weet ik even niet meer of beide nu 5 volt nodig hebben voor modulator aan of dat de standby spanning loos wordt bij modulator aan
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Bedankt, Chasis is gnd ? volgens mij A in voor audio in V in voor video comp in en dan die 5 volt dingen een is er voor gewoon doorslaten in standby stand, modulator werkt dan niet en de andere voor de modulator in te schakelen. nu weet ik even niet meer of beide nu 5 volt nodig hebben voor modulator aan of dat de standby spanning loos wordt bij modulator. Graag info hoe kan ik de rest goed aansluiten? Groetjes Satbus.
Max8 Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Hoi, Voor het gemak zou ik gewoon beide 5V aansluitingen van spanning voorzien, de ingebouwe antenne-doorlus werkt dat ook. Het huis van de modulator is inderdaad, massa = - De audio kun je gewoon aansluiten, de afscherming ook gewoon aan het huis van de modulator. Het video is wat lastiger, aangezien sommige modulatoren netjes 75ohm impedantie hebben, maar sommige ook een hoogomige ingang hebben. Het beste is om het gewoon aan te sluiten (er kan niets kapot) en kijken of je beeld goed(genoeg) is. Als het overbelicht is (en een stevige brom in je geluid...) dan is je impedantie dus fout, in dat geval een 75ohm weerstandje parallel aan je video-ingang plaatsen. Verder zit er vaak een instelpotje (niet die van de zend-freqentie) onder een van de gaatjes in het blikje, deze kun je bijstellen voor een juiste helderheid van je beeld. Sucsess. Grtz, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Gast Geplaatst: 19 november 2006 Geplaatst: 19 november 2006 Bedankt voor de informatie. Groetjes Satbus.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen