Ga naar inhoud


16:9 output VCR scart niet goed


Gast Benzo

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een Samsung twintuner, en die geeft het 16:9 beeld niet correct weer via de VCR scart

aansluiting. Als ik bijvoorbeeld een uitzending op Ned 2 in 16:9 op heb staan word deze wel correct via mijn tv weergegeven, maar als ik dan via de HD recorder de input bekijk, heb ik breedbeeld met balken boven en onder. Bij een 3:4 uitzending heb ik probleem overigens niet.Als ik beide scartpluggen op de Samsung omwissel, verhuist het probleem mee, dus het zit duidelijk in de VCR scart aansluiting. De kabels onderling heb ik ook al verwisseld. Ik heb al met de settings van de Samsung lopen wisselen, en op scart TV verandert het beeld wel, maar via scart VCR blijft ie gewoon hardnekkig verkeerd staan. Ik heb ook een Topfield 5000CI op de HD recorder aangesloten, en dat gaat zonder problemen. Iemand ervaring mee?

 

Benzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bekend probleem met de Samsung tuners. Die werken op dit gebied niet goed. Topfield zonder problemen. Destijds heb ik ooit met KPN gebeld om dit op te lossen. Het enige wat KPN zei was dat de ene tuner anders werkt als de andere. Tja, dat wist ik ook al.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was er al bang voor dat dit niet op te lossen is. Typisch geval van jammer. Misschien dat er ooit nog een firmware update komt waarin het is opgelost. Ik heb eigenlijk niet zoveel zin om er speciaal een Topfield of een Samsung PVR voor aan te schaffen, hoewel het wel verleidelijk is om te doen. Misschien in de toekomst, of ik neem een abo bij CD, want daar zit ik ook al een tijdje over te denken. Bedankt voor je respons.

 

Mag wat mij betreft gesloten worden.

 

Groeten,

 

Benzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...