Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb opnames naar mijn pc gekopieerd. Hernoemd naar .mpeg en vervolgens probeer ik ze via Nero te branden op een DVD, maar dan krijg ik een melding dat de bestanden beschadigd zijn. Is dit wel het goede formaat? Hebben jullie ervaring met het overzetten van het Invero bestand naar een DVD?

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Heb je een DVD-authoringprogramma gebruikt? Je kunt MPG-files niet zomaar op een DVD zetten (tenminste, als die door een huiskamer DVDspeler moet worden herkend).

Geplaatst:

Nee, moet dat dan? Het puur voor eigen gebruik, net zoals het opslaan op de PVR? Ik mis blijkbaar een stap. Welke stap?

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Heb je in het brandprogramma aangegeven dat je een data-of een video-DVD wilt maken? Een data DVD moet alle soorten bestanden kunnen bevatten: dit is blijkbaar wat jij wilt. Maar een brandprogramma gaat dan (normaal gesproken) niet mekkeren over het soort bestand. Kan je het bestand op de PC wel afspelen met een mediaplayer? Zo ja: dan is het niet beschadigd en kan het zonder meer op een data-DVD worden geschreven. Als je een video-dvd gaat maken, gaat het brandprogramma daarentegen wel mekkeren als je daar een MPG-file voor wilt gebruiken. Je hebt dan een DVD-authouringprogramma nodig om de file(s) in een DVD-formaat te persen.

• 2 weken later...
  • 10 maanden later...
Geplaatst:

Ik hernoem het bestand in *.ts en converteer het dan in een mpeg. Deze kan ik met Nero op een DVD zetten?

Geplaatst:

Ja, maar dan moet je wel beschikken over Nero Vision, deze is voor de DVD authorisatie. Ik draai op Nero 7 Ultra edition.

You can never solve a problem on the level on which it was created
Groeten, Jos
VU+DUO2-2-S2; 1xT/C; OpenATV 5.1; Logitech 700;Maximum E85 HB,A1,A2,A3

Geplaatst:

Hallo Kralingen,

Ik lees toch duidelijk in je eerste posting dat je niet demultiplext maar alleen het bestand hernoemt.

Eerst eens demultiplexen zou ik zeggen (dan krijg je pas een zuivere MPEG2 file zonder andere data), en dan op DVD proberen te zetten (lees ook andere threads over dit onderwerp).

Succes.

DVDMike
- VU+ Duo2 Twin tuner

- M7 tuner
- Disecq 1.1 - 78 cm - 19-23-28

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen