Satfreaked Geplaatst: 21 november 2006 Geplaatst: 21 november 2006 Ik heb een verse install gedaan van XP, en nu zie ik mijn Externe Hdd van Samsung Mp06030H niet meer. Alle updates gedaan via windows en Sp1 en 2 erop maar geen Hdd zie ik. Wel word ie herkent als ik hem er insteek maar er komt geen Station bij. Normaal geeft ie gelijk station I aan en zie je de mappen die die nakijkt voorbij komen maar nu niets. Hij is wel online als ik bij eigenschappen kijk. En bij apparaatbeheer zie je hem met naam en toenaam staan maar bij toegwezen ruimte staat 0, en bij niet toegewezen ruimte staat 59760 mb { 60 gb hdd }. Iemand bekent met dit. Ik hoefde geen drivers te installeren voorheen, en heb dezelfde Xp install al eerder gedaan en toen wel ok. Er zat ook alleen een cd bij die voor Windows 98 was.\ Help. Satfreaked.
Ome Merde Geplaatst: 22 november 2006 Geplaatst: 22 november 2006 hoe staat ie gedefinieerd bij systeembeheer en dan schijfbeheer (via het configuratiescherm) ? merDe deze ruimte is te huur
Satfreaked Geplaatst: 22 november 2006 Auteur Geplaatst: 22 november 2006 staat er niet tussen nu. Wel de C en de D { d = cd/dvd Satfreaked.
Ome Merde Geplaatst: 22 november 2006 Geplaatst: 22 november 2006 sluit hem eens aan op een andere USB-poort. drivers voor USB zijn wel goed geïnstalleerd in Windows ? merDe deze ruimte is te huur
Satfreaked Geplaatst: 22 november 2006 Auteur Geplaatst: 22 november 2006 Hij ziet hem wel. Maar als ik hem bij schrijfbeheer wil bekijken dan staat alles op 0 { inhoud } En nadat ik een staion naam heb gegeven { L } dan , kan ik hem niet gebruiken, en als ik er op dubbelklik zegt ie wilt u formateren. En dat wil ik niet want hij zit vol met info. Satfreaked.
Satfreaked Geplaatst: 22 november 2006 Auteur Geplaatst: 22 november 2006 Een andere Hdd extern ziet ie nu wel na en format, maar kan dat met de Besproken Hdd van Samsung niet anders. Anders ben ik al me Software en belangrijke dokumenten kwijt. Satfreaked.
Tonskidutch Geplaatst: 22 november 2006 Geplaatst: 22 november 2006 ik heb het ook gemerkt op bureau met enkele externe usb media het is een verrekte onhandige bug van XP allereerst mag je zo´n ding niet (hotswapable) ontkoppelen daarmee gaat windows namelijk helemaal de fout in ik doe: afsluiten en nadat er geen spanning meer op staat de hdd (extern) of USB-stick afkoppelen ik start de PC ik ga na opstarten naar systeembeheer daar is apparaatbeheer daar staat verwijderbare (removable storage) media en delete de relevante uit de lijst dan een CClean.exe remove crap en dan een reboot daarna als de pc is opgestart en helemaal normaal draaid stop ik de externe HDD of USB stick weer in de usb-slots aan de achterzijde (let op zelfs wisselen tussen een van de slots maakt weer wat uit - dus blijf altijd dezelfde gebruiken) dan moet XP hem zien indien die niet door een andere drive-letter gemaskeerd wordt dit is een workaround want de BUG is dus dat usb niet hotswapable is en niet correct ge-unmount wordt vooral bij alles groter aan media capaciteit dan 1GB wordt het een DISKdrive DISKdrives kunnen niet zonder pardon uit het systeem getrokken worden, daar veel achtergrond proggies die disk controleren (mede omdat ie een rechtenstructuur heeft als er NTFS op staat) heb je hem een paar maal in en uitgeplugged, zoals ik dat een jaartje geleden met mijn LaCie zonder na te denken deed is je filesystem op die externe disk dus stuk en is enkel een recovery mogelijk. cheers The Crying Cowboys Aaron Rux
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen