winwiz Geplaatst: 1 februari 2007 Geplaatst: 1 februari 2007 Citaat: Nou ja, ik heb 2,5 jaar lang gezocht naar het "perfecte" 42" scherm ter vervanging van mijn oude Philips BlacklineS 28" 4:3 100Hz Digital Scan CRT. Ik kijk graag naar films en wat mij altijd opvalt is dat LCD schermen (zeker die van >40") toch nog steeds relatief slecht presteren bij donkere filmscenes zoals in de "Pirates of the Carribean - The Curse of the Black Pearl". Als je zo een film op DVD meeneemt naar de winkel en dan een Sony KDL-40W2000 naast een Pioneer PDP-427XA of een Panasonic TH-42PV60E Plasma TV zet dan zie je meteen dat de nieuwste plasma TV's gewoonweg nog steeds de vloer kunnen vegen met een LCD. Ik ben akkoord dat je voor een LCD moet gaan indien je: - heel veel overdag kijkt in een ruimte met veel daglicht (zon) - geen cinefiel bent - altijd naar SBS6 kijkt - een scherm wil van <42" - een MCE PC wil aansluiten en gebruik wil maken van de windows desktop Ik heb zelf ook lang zitten twijfelen om mij een Sony KDL-40W2000 aan te schaffen, maar heb na veel vergelijken in de winkel met DVD, HDTV via satelliet en gewone SDTV toch gekozen voor de Pioneer PDP-427XA. Het verschil tussen HD Ready en Full HD op een schermgrootte van 40"-42" vanop een kijkafstand van 3 a 4 meter is dus echt niet waar te nemen hé. Het enige waar ik achteraf misschien nog het meeste spijt van heb is dat ik niet voor een maatje groter ben gegaan, nl. de PDP-507XA van 50". Als je van films houdt zoals ik, moet je gewoon voor plasma gaan. Ik zou zeggen, ga naar de winkel met je favoriete film DVD en doe de test voor jezelf! gr, Fico Dit is ook precies mijn conclusie. Ik wilde perse een LCD hebben (hogere resolutie, gebruik enzo) Ik heb vrij uitgebreid ook met de 40W2000 kunnen spelen en de 42pv60eh. Inmiddels was ik er zelf al uit dat de resolutie op een scherm van rond de 40" op een kijk afstand van 3.5 meter niet zaligmakend is. FullHd op 40" betekent een pixelgrootte van 0,6mm. Op 70" ga je het verschil trouwens wel zien. (3 meter kijafstand) Mijn gedachte was wat kijk je het meest? Eigenlijk SD uitzendingen en DVD. HD ziet er op beide schermen fantastisch uit, dus ik moest me meer concentreren op het SD gebeuren en daar zaten juist de grote verschillen in het voordeel van Plasma, vandaar mijn keuze dan ook voor de panasonic. Wat ook meespeelde is natuurlijk het verschil in prijskaartje. De panasonic voor rond de 1300 en de FullHd LCD voor rond de 2300...... Deze wereld is aardig in beweging en als je nu wat minder uitgeeft stap je straks weer wat makkelijker over op de nieuwste technieken die komen gaan. Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS High Siera 10.13) + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.
DeDream Geplaatst: 1 februari 2007 Geplaatst: 1 februari 2007 Met die laatste opmerking ben ik het absoluut eens. Ik zit zelf ook te denken aan een tijdelijke oplossing, dus 1000€ of iets meet uit te geven en dan over 1 a 2 jaar kijken wat de techniek dan biedt. Mn 2007 zou hét jaar van doorbraak moeten worden van een groot aantal nieuwe technieken: full hd 1080p plasma en lcd, kompleet nieuwe plasma techniek van Pioneer (8G) gelijk of beter dan SED, 120hz lcd, super kontrast lcd van Sharp enz... Op dit moment is bij alle full hd modellen het probleem dat de videobewerking nog niet optimaal is en dus het potentieel van full hd niet wordt gehaald met uitzondering van 1080p naar 1080p en 1:1 pixel mapping of bij stilstaande beelden. Om die reden is een 1366x768 scherm of plasma vaak beter bij sdtv uitzendingen. Ik vind niet dat plasma wat dat betreft beter is dan lcd: vaak wordt een mainstream lcd vergeleken met een Pioneer top plasma. Vergelijk een panasonic plasma maar eens met een Pioneeer: het verschil in kwaliteit is beduidend vwb ruis en rust in het beeld. Voor mij is het grote voordeel van plasma meer het diepere zwart en dus de dieptewerking maar de scherpte haalt het niet bij een full hd lcd.. Om op de vraag van dream_om terug te komen, ik vindt de Samsung niet de beste lcd op dit moment. Mijn ranglijst vwb full hd lcd zou op dit moment zijn: Philips 37PF9731: beste zwartwaarde, minste ruis en diepte bijna plasma like, maar problemen met backlight zie avs forum, nadert de 2000€ grens; Sharp LC37XD1E: mooi lcd en heel goed kontrast (grunnsat had gelijk) en gunstige prijs, ca 1550 op dit moment in Italie. Veel problemen met banding helaas; Sony KDL-40W2000: goed maar beduidend meer ruis dan voorgaande ook met HD; Samsung LE-40F71: goed maar iets minder dan andere modellen op alle gebieden vooral zwartwaarde. Als die Sharp nou eens niet die problemen met banding had..... saluti, DeDream
Gast Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Citaat: Sharp LC37XD1E: mooi lcd en heel goed kontrast (grunnsat had gelijk) en gunstige prijs, ca 1550 op dit moment in Italie. Veel problemen met banding helaas; Als die Sharp nou eens niet die problemen met banding had..... saluti, DeDream Op een 37xd1e is mij niet bekend dat ze banding hebben (Ik lees alles over deze lcd engelse/duitse en amerikaanse forums). Heb hem zelf ook al ruim 2 maanden kijk met de hdtv decoder van samsung en heb een schitterend beeld. Ook op SD beter dan mijn oude 32 " philips matchline. Ook mijn familie vind deze lcd beter. Kijk veel voetbal en ook dat is prima. De 37 wordt in een ander fabriek gemaakt dan de 42, 46 en 52" In het algemeen dus: De 37 geen of nauwelijks problemen De 42 nauwelijks banding maar wel regelmatig buzzing De 46/52 veel banding en buzzing. Onderstaande link bevat veel foto's... http://www.avforums.com/forums/showthread.php?t=437300&page=5&highlight=dickie Kijk veel overdag zelfs in heldere verlichte kamer prima beeld.
DeDream Geplaatst: 26 februari 2007 Geplaatst: 26 februari 2007 Heb dat ook gelezen op het avforms of ook avsforum en toch zijn er ook tegengestede berichten. Wat ik ervan begrepen heb dat het bandingprobleem het ergst is op de 46"+ modellen maar in (veel) mindere mate ook op de 37" en 42" versie. Helaas want ik was erg geneigd om dit model te kopen. Op de volgende link (in het italiaans helaas) is een foto zichtbaar met het banding effekt op de 37" xd1e. De Philips heeft trouwens ook problemen met de ongelijkmatige belichting, een soort wolkeneffekt. Al deze effekten zijn niet op alle tv's zichtbaar en bovendien is het alleen waarneembaar bij egale belichting (grijs beeld bijv). saluti, DeDream
DeDream Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 Ooops, zie nu pas dat ik had vergeten de link te plaatsen: http://www.avmagazine.it/forum/showthread.php?t=59970&page=209&highlight=2.27 Beeld spreekt voor zich. Wil iemand hier meer over weten, dan kan ik een korte onmschrijving van het probleem leveren. groeten, DeDream
Gast Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 Originariamente inviato da ossimoro Anche io sono da poco posessore del 46 xd1e, e come tutti gli altri ho riscontrato l'effetto banding sul mio pannello. vi posto un'immagine Spreek geen italiaans maar volgens mij staat hier 46 xd1e....
Vmax145 Geplaatst: 1 maart 2007 Geplaatst: 1 maart 2007 moet je toch de full hd van toshiba de 42wl67z eens bekijken. gr. Vmax gr.Vmax Toshiba 42WL67Z lcd ,DM800 openPLI ,DM500+ openPLI, kaart huh waarvoor?, Archsat DJ70 x 7 lnb's x Vantage 8-1
DeDream Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Je hebt gelijk. Ben ook hier en daar nog eens aan het het spitten geweest maar kan niets vinden over banding bij de sharp 37". Misschien moet ik me maar weer eens gaan richten op dit model... Om in het kader van dit topic te blijven, bij gewoon tv kijken over hdmi zou ik de voorkeur geven aan dit model en niet de Samsung. saluti, DeDream
theparasol Geplaatst: 2 maart 2007 Geplaatst: 2 maart 2007 Citaat: je weet dat je er een actiecoupon bij hoort te krijgen Helaas... de voorwaarden bepalen aanschaffen tm 31 december 2006. Laat dit dus niet de doorslag geven!
Gast Yah Geplaatst: 24 mei 2009 Geplaatst: 24 mei 2009 ik wil even mijn oude koe uit de sloot halen. Ik moet echt lachen van mijn reactie paar jaar terug. Why? Omdat lcd sucks, hahaha Ik heb na de samsung full hd 2 jaar een panasonic plasma gehad. Hd ready, niet eens full hd, maar ik stond verbaasd van de kwaliteit. Ongeloofelijk. Ik heb sinds 3 weken een 50" Pioneer 5090H in huis. AMAZING. Ik kan niet eens meer fatsoenlijk tv kijken op een lcd. Ik zie gelijk ghosting. De zwarten op de pioneer zijn ongeëvenaard. Iedereen die net als mij denkt dat lcd goed is..... Think again
Gast Yah Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 ok, but it's just a fact now. not a mather of discussion.
lucdec2 Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Origineel bericht van: dream_on Hallo , Ik ben van plan om een samsung LE40F71 te gaan aanschaffen. Ik vind dit type niet terug op de site van Samsung?? Waarom ga je niet voor de LED tv van Samsung. Alleen maar voordelen : prijs is vergelijkbaar meer contrast 30% minder verbuik superdesign enorm slank. Volgens mij is de gewone LCD met TL verlichting ten dode opgeschreven... zie http://www.samsung.com/be/consumer/detai...=UE40B6000VWXXN
Gast Yah Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 Seriously, jij hebt nog geen plasma gezien in je huis. Je schrikt je rot wat betreft het verschil.
Snurker Geplaatst: 25 mei 2009 Geplaatst: 25 mei 2009 I LIKE PLASMA TOO It's beautiful in a short time ..there will be no LCD anymore, but only mini-LED Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
cornea Geplaatst: 27 mei 2009 Geplaatst: 27 mei 2009 Ben van een 42" plasma panasonic (model 2008) overgegaan naar een 40" loewe LCD,3x zo duur maar ben er met het beeld op achteruit gegaan. Het "WOUW" effect is nu weg. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen