Jan Ambers Geplaatst: 23 november 2006 Geplaatst: 23 november 2006 PIONEER KEH-7600 autoradio: display donker: is het een VFD display of met gloeilamp backlichting? Heeft er iemand ervaring/schema's van?
z80 Geplaatst: 23 november 2006 Geplaatst: 23 november 2006 Bij een auto radio kun je er van uit gaan dat er 1 of meerder gloei lampjes achter zitten. enkel sony gebruikt ledjes. bij het vervangen van de lampjes moet je wel even op letten of dit 12V of 6V lampjes zijn. staan de lampjes paralel dan is het 12V, staan er 2 in serie dan is het 6V. en een schema heb je niet nodig om een frontje/display van een auto radio te maken.
Jan Ambers Geplaatst: 24 november 2006 Auteur Geplaatst: 24 november 2006 Het toestel zit nog in de wagen van m'n zoon, en is complex om eruit te halen... De display klikt er zo af... Maar ik zie met een lamp er schuin op lichtend, dat er een 10tal alfanummerische aanduidingen en een hoop andere symbolen op staan, in diverse kleuren, (en een gloelampje heeft maar 1 kleur)... dus d8 ik aan een VLF display met een trafo om diverse hogere spanningen op te wekken...
arnoldl Geplaatst: 24 november 2006 Geplaatst: 24 november 2006 hoeft niet... kan ook zijn lampje->kleur folie->lcd verwacht het eigenlijk wel. Kon helaas geen schema vinden hiervan.. schroef hem gewoon eens open , zie je het snel genoeg.. grtx , arnold
Jan Ambers Geplaatst: 26 november 2006 Auteur Geplaatst: 26 november 2006 Ik heb het display panel opgengeschroefd, en naast het LCD panel komt een stukje "plastic" uit met 2 draden die gesoldeerd zijn op de rugzijde van de print. Er staat een melding op gedrukt van High Voltage... Ik vermoed dus een koud kathode systeem, een luminosent iets, als backlighting element, waar 150V op gezet wordt om op te lichten... Dus in de radio zal een inverter zitten... Maw zonder schema zit je "in het bos"... Moest iemand een schema van de PIOOEEE KEH-P7600R kunnen bezorgen, dan zou ik er me op verheugen!
jeevanhoof Geplaatst: 26 november 2006 Geplaatst: 26 november 2006 hoi, ik heb ooit hetzelfde voorgehad met een pioneer. Type weet ik helaas niet meer, maar wel met dezelfde symptomen en onderdelen. Hangt er geen transfo met elektronica aan de bedrading? Zo ja de primaire draden en printsporen volgen, tot je op een (smd)transistor komt die de spanning regelt naar dit kastje. Deze heb ik toen gewoon overbrugd en er was weer licht. Je kon de helderheid wel niet meer regelen, maar dat is meestal geen probleem. Ik hoop dat je er wat aan hebt. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Jan Ambers Geplaatst: 26 november 2006 Auteur Geplaatst: 26 november 2006 Dit gaat op voor gewone backtlighting, maar deze heeft een hoge spanning, staat trouwens ook op de print, en ik vermoed de omvormer, hetzij trafo, oscilator of tor...
arnoldl Geplaatst: 27 november 2006 Geplaatst: 27 november 2006 sorry heb helaas geen schema voor dit type (is wel te koop op div sites voor ca €7) wat ik meestal heb gehad bij dit type fl verlichting is : - fl folie - schakeltorretjes voor trafo - mist complete dc-dc convertor (vaak zit de convertor in een los boxje buiten de radio , vast aan ca 30cm kabel. bij gejatte radio wordt dit vaak gewoon losgeknipt. en dan rara geen verlichting meer) leg je tong eens op de aansluitpunten dan weet je of je spanning hebt ---- NIET DOEN HOOR :-) dacht (weet het niet zeker) dat de spanning hoog genoeg was , om als je er een geisoleerde schoevedraaier bij houd een klein vonkbrugje te trekken. als dat zo is heb je dus spanning en is het de fl folie. grtx , arnold
Jan Ambers Geplaatst: 27 november 2006 Auteur Geplaatst: 27 november 2006 Fout zat in de radio, niet in het display! Het display, klikt naar voor en neemt er dan uit... onderaan deze slede zit een connector, die op zijn beurt via een flexible plastic kabel met de radio (mainPCB )is verboden... Die kabel was gescheurd, er zit nu een nieuwe in en display licht mooi op!
arnoldl Geplaatst: 27 november 2006 Geplaatst: 27 november 2006 ooooohhhhhhh is het er een met klapfront , zeg dat dan... bijna altijd flatcable..
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen