Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een netwerkkabel liggen plusminus 25 meter nu kom ik nog ongeveer 5 meter te kort is er een mogelijkheid om die kabel te verlengen?

Zoja hoe en waarmee?

VU+DUO

Dreambox 7000

Dreambox 500

Dreambox 600 PVR

Draaaibare opstelling 30 west tot 28,2 oost

Vaste opstelling Astra1,Astra2,Astra3 en Hotbird[/color]

Geplaatst:

Het meest eenvoudig is een koppelstuk te kopen en een extra kabel van 5meter of langer.

Geplaatst:
Citaat:
een nieuwe trekke met koppelen verlies je sterkte van je lijn.

is hier niet al een topic over. ergens achter in mijn pudding hangt daar iets van grin.gif

Je hoeft geen nieuwe te trekken voor een totale kabel lengte van 30m (ook niet voor 50 of 80m!).
Als je gewoon een goede kwaliteit koppelstuk koopt is er niets loos. (Een slechte verbinding doet niets met de "sterkte" van je signaal trouwens.)
Gewoon ervoor zorgen dat de totale lengte <100m blijft en alles komt goed. (Als je een kabel niet zou kunnen verlengen op deze manier, dan zouden patch panels ook niet kunnen werken...)

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Een hub is in theorie sneller dan een switch als er maar twee poorten in gebruik zijn. Dat heeft te maken met het feit dat een hub domweg alles doorstuurt naar alle poorten wat het binnen krijgt, en dat een switch een stukje verwerking moet doen voordat het pakketje van de ene poort naar de andere poort gaat. Door het domweg herhalen van een hub wordt ook meteen de grootste zwakte duidelijk van een hub. Een hub controleert niet of er al iemand anders aan het zenden is, waardoor je dus collisions kan krijgen. En dat maakt een hub weer trager dan een switch. Een switch controleert namelijk of de poort inactief is voordat het probeert te zenden... Maar in de situatie met maar 2 poorten in gebruik dan kunnen er eigenlijk geen collisions optreden, immers de hub werkt dan gewoon als een repeater.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Ja? dus tog maar een switch? grin.gif maar ga eens testen met een hub en een switch en meet het verschil, zelfs met 2 (als doorlus)aansluitingen is een switch tog egt sneller.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Geplaatst:

Ik weet niet of je het zelf al eens hebt getest, maar ik in het (verre?) verleden (9 jaar terug dus...) wel.

Ik heb het toen getest door een bestand van een paar GB over de netwerk verbinding te kopieren en daarvoor een switch en een hub gebruikt. Toen kwam naar voren dat de hub sneller was met maar 2 poorten bezet. Echter met meer dan 2 poorten bezet was het meteen gedaan met de hub, toen werdt de switch meteen (aanmerkelijk) sneller.

En jah, ik heb het toen getest met apparatuur van dezelfde fabrikant!

En het klopt ook wel, want als een repeater vertragend zou werken, dan zou het hele internet niet zo snel kunnen wezen. Immers hier worden ook glas repeaters gebruikt op de lange afstands verbindingen....

Big fellow

Geplaatst:
Citaat:
een nieuwe trekke met koppelen verlies je sterkte van je lijn.

op een afstandje van 30 meter totaal geeft dit echt geen problemen.. gebruik wel cat5 koppelblokjes en geen idsn pruttel.

Diverse meuk... maar dat boeit niemand toch.. ;)

Geplaatst:

Verlengen is in een gecertificeerde data installatie simpelweg niet toegestaan dus zit er niets anders op dan de kabel te vervangen door een langere.

Dat wil echter niet zeggen dat verlengen daarom niet zou werken, maar zou je er een datameter op los laten die de maximale snelheid ed. gaat meten dan bestaat de kans dat er in het display verschijnt "NO PASS" en als je dan de meetrapporten aan de systeem beheerder moet overleggen dan heb je wel een probleem met zo'n meting er tussen.

Wij lossen dat dan meestal op door eenvoudig de bestaande data aansluiting te handhaven en een lang (heel lang grin.gif) patchsnoer te gaan gebruiken.

Immers de installatie wordt getest tot en met de wall outlet en de patchkabel wordt hier meestal niet in meegenomen.

suc6

Gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ik denk niet dat er hier sprake is van een gecertificeerde data installatie, en dat het mogelijke verlies in een niet vol belast thuisnetwerk echt niet te merken is...

Geplaatst:

hoi,

Ik gebruik al meer dan een jaar een kabel die verlengt is met een koppelstuk.

Ik heb er nog nooit problemen meegehad, zelfs video van de dreambox komt zonder problemen m'n pc binnen.

Dus gewoon proberen

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:
Citaat:
Verlengen is in een gecertificeerde data installatie simpelweg niet toegestaan dus zit er niets anders op dan de kabel te vervangen door een langere.

Dat wil echter niet zeggen dat verlengen daarom niet zou werken, maar zou je er een datameter op los laten die de maximale snelheid ed. gaat meten dan bestaat de kans dat er in het display verschijnt "NO PASS" en als je dan de meetrapporten aan de systeem beheerder moet overleggen dan heb je wel een probleem met zo'n meting er tussen.

Wij lossen dat dan meestal op door eenvoudig de bestaande data aansluiting te handhaven en een lang (heel lang grin.gif) patchsnoer te gaan gebruiken.
Immers de installatie wordt getest tot en met de wall outlet en de patchkabel wordt hier meestal niet in meegenomen.

suc6

Gerrit B

Volgens mij, maar ik kan hier in fout zitten, kan je wel degelijk verlengen in een gecertificeerde installatie. Je moet dan alle delen afzonderlijk certificeren (dus in dit specifieke geval de huidige kabel, de nieuwe kabel, en het koppelstuk). Je kan het alleen niet certificeren als een geheel.
Maar de vraag was dus of je kan verlengen. Ja dat kan. Als je maar een koppelstuk gebruikt van goede kwaliteit.

Big fellow

Geplaatst:

Ik heb koppelstukjes gebruikt van 3 euro, zelfs twee keer om 22 meter te maken / overbruggen met meerdere cat5 utp kabeltjes

De DB 7000 houdt zich prima. Evenals het netwerk en de verbinding

Een en ander is goedkoop en gemakkelijk.

Mijn hubje is er mooi tussenuit, de kleine stroomvreter...

Groet,

John

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen