Gast Geplaatst: 28 november 2006 Geplaatst: 28 november 2006 Allereerst een "Hallo" naar iedereen op dit board. Terwijl ik dit begin te schrijven ga mijn derde dag in, ik heb inmiddels 12 verschillende emu bins geprobeerd, met allerlei problemen zoals locked channels (6 cijfers en 4 cijfers) die niet zoals standaard 0000 oid zijn van dien. Hier is een schets van mijn probleem: Achtergrond, twee weken geleden kocht ik via een_of_andere_veiling_site een KSC570H, deze was reeds gepatched, er stond hW 13.41.6D en sw v05.00.00 op met loader 619v4. Omdat ik reeds twee jaar een KSF200 genruik was/ben ik bekend met upgrade en waar ze te halen. Daar op dat moment mijn KSF200 T/P\$ en M-lT-vision open hadden, en op de KSC570 niet besloot ik om als ik dan toch bezig was ook de emu te updaten, dus ging ik op zoek naar een recente emu Ik besloot om de sat.us emu te gebruiken met dezelfde hw versie (logisch) maar na het laden had ik ineens geen beeld meer zowel niet op de scart en ook niet op de coax aansluiting, later kwam ik erachter dat scart van CVBS naar RGB was gegaan, en coax van RF 30 naar 61 en dat ik dus daarom geen beeld had. ALLEEN, wat ik ook zag was dat na GEEL-BLAUW-GROEN+menu als ik GEEL en dan OK druk er niets veranderde dus besloot ik om met kke de keys erin te zetten, ook hier hetzelfde probleem, de nieuwe keys werden niet zichtbaar in het code menu (ook niet nadat ik load default had gedaan) op dat moment vermoede ik dat misschien de kodes wel eens vol konden zijn, dus ik heb er een kode met de hand bijgezet, dat gaat goed enkel als ik voor default kies zijn ze weer weg. Vervolgens ben ik met cfg_kaon aan het stoeien gegaan, dit daar je daar ook de keys uit de decoder kan lezen, en wat is nu het grote wonder als ik via cfg_kaon de decoder uitlees dan krijg ik heel andere kodes dan in het code menu staan, en dan vind ik daar wel de juiste kodes. Als ik dus bijvoorbeeld de kode 01 0123456789abcdef schrijf naar de decoder dan zie ik in het code scherm van de decoder nog steeds de oude info ongeacht of ik default laad of niet, maar als ik dan de decoder uitlees via cfg_kaon staat deze kode er wel in. Andersom als ik via de remote dezelfde kode erin zet, dan zie ik hem met cfg_kaon niet als ik hem uitlees, het is net alsof de kodes naar twee verschillende plaatsen worden gesaved, en dat ik dus twee sets met kode informatie heb, een die door de verschillende programmas word gelezen en geschreven, en een die door de afstandbediening en het scherm word weergegeven. Ik heb het vermoeden dat de vorige eigenaar ergens de verkeerde sw/hw of zelfs bootloader heeft geladen en dat ik dus nu met de gebakken peren zit, heeft er iemand hier nog een idee over want ik begrijp er helemaal niets meer van, als iemand nog emu versies heeft, of weet welke software en bootloader er standaard in deze bak moet dan hoor ik het graag, ik zou het liefste helemaal opnieuw beginnen, maar weet niet met welke bin en welke bootloader. Alvast bedankt, Etienne
Superdimi Geplaatst: 29 november 2006 Geplaatst: 29 november 2006 Heb je al een andere SW versie geprobeerd 13.31.AD? Staat ook op de door jou genoemde site. groeten, Superdimi Dreambox 7025+ /Stab-HH100 / Triax88
Gast Geplaatst: 1 december 2006 Geplaatst: 1 december 2006 Helaas, het probleem is alleen maar erger geworden, doet op het moment helemaal niets meer, na het aanzetten komt er 'on' en bij het uitzetten staat er '----', verder kan ik niets uploaden, niet met kup of iets anders, ik kan geen kanaallijst meer uitlezen, ik kan geen bin of keys meer schrijven, en ik kan geen bootloader uploaden, hij is DOOD, maakt niet uit hoe ik hem aan of uit zet. Weet iemand waar ik een JTAG kan kopen? Groetjes,
Nolan Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Ik heb hier hetzelfde probleem met een door mij verprutste Kaon ktsc-570co. Ik heb wel ergens een schema van een Jtag. Ik heb echter ook een Cas3 waar je, naar men zegt, ook een Extreme mee kan Jtaggen. De 20 polige connector ontbreekt bij de Kaon, maar die kan ik er zo op solderen. Heeft iemand dit al een getest? Ik heb weinig zin om zo'n Jtag te gaan bouwen als het ook met een Cas3 zou kunnen. Bijgevoegd schema van en info over een Jtag! VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.
Nolan Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 Hier alsnog het Jtag bestand! 1296298-JTAG.doc VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.
Nolan Geplaatst: 14 januari 2007 Geplaatst: 14 januari 2007 Aangezien niemand hier iets over wil zeggen heb ik vanmorgen een poging gedaan met een Cas 2 + add-on. Het werkt dus niet! Ik vermoed dat je blijkbaar alleen onboard UCAS modules kunt herprogrammeren. Heeft iemand nog een j-tag te koop misschien? VU Plus Ultimo4k, Triax 110 cm draaibaar.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen