Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een pc104 x86 compatibel cpu board gekocht voor Card sharing mogelijkheden.. Alleen zoek ik nog de juiste linux distro. In de eerste instantie dacht ik aan Puppie Linux vanwege het complete laden in het ram geheugen omdat ik van cf card wil booten. Maar ik wil geen grafische interface. Alles wil ik met het toetsenboord regelen.

Dus mijn wensen..

Booten vanaf CF card. volledig laden in ram..

Geen Grafische Interface, dus alles met toetsen boord..

Moet FTP op ..

Moet een cardserver op kunnen..

e.v.t. voor later mysql en php..

En dat alles met een beetje simpele installer daar ik niet zo heel veel van linux afweet..

Welke linux voor mijn PC104 Board?..

Geplaatst:

Met bijna elke Linux-distro is het mogelijk om zonder WM te installeren, dus ik denk ook bij Puppy-Linux.

Indien dit niet zo is, adviseer ik toch Debian. De installatie is wat moeilijker, maar als het eenmaal draait wil je niets anders. Hij laad wel niet in het RAM, dus ik weet niet in hoeverre je vaste ruimte hebt. Een gemiddelde distro met jouw wensen past al op 100 à 200MB (en dat is ook het mooie van Linux, al wat jij wil draait er op en al wat jij niet wil installeer je gewoon niet).

Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.

Geplaatst:

Het mooie zou zijn dat er niet zo veel schrijf acties zijn naar de cf card. Dat is het mooie van puppie.

kan elke Debian distro zomaar vanaf een CF Card booten, en wat zijn dan de schrijf acties? Schrijf ie veel logs o.i.d.

Is de installer met een eerste boot wizard die de netwerk instellingen doorloopt en e.v.t package selector. Want ik wilde wel een FTP/HHTP servertje hebben. Maar geen firewall's, word en andere office zaken. Internetten hoeft er ook niet mee.

Ik ben niet echt bekent met linux over hoe je pakketten moet installeren. Als debian niet zoveel schrijf acties heeft ga ik het proberen..

Geplaatst:

met de NetInstaller disks (floppy of CD) kan je Debian zo installeren als je zelf wil (weet wel niet of het kan met zo'n CF Card, maar ik heb ooit eens een Bootable USB-Stick gehad met Debian erop). Als je bij pakket keuze kiest dat je alles handmatig wil kiezen (dus bijv. niet desktop of server) dan bepaal je helemaal zelf wat er al dan niet geinstalleerd wordt

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen