Murdock Geplaatst: 29 november 2006 Geplaatst: 29 november 2006 Alles lijkt te werken, echter beeld blijft zwart. Ik hoor wel de hoogspanning opkomen (15kHz), zover ik kan zien gaat de gloeidraad in de buis achterop niet aan. Is dit een gevalletje van pech? Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Snurker Geplaatst: 29 november 2006 Geplaatst: 29 november 2006 op de gloeidraad aansluiting moet je ongeveer 2,5 volt AC meten het is 6 volt effectief, maar omdat het door lijnpulsen wordt gevoed..meet het anders Snurker ( Straks zijn meer behangers nodig om OLED schermen tegen de wand te plakken)
Murdock Geplaatst: 30 november 2006 Auteur Geplaatst: 30 november 2006 Die spanning is er Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
jeevanhoof Geplaatst: 30 november 2006 Geplaatst: 30 november 2006 Schuur dan even de aansluitpennen van de beeldbuis op. Soms wil daar wel eens een slecht contact optreden; vooral met de gloeidraden. mvg dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Murdock Geplaatst: 30 november 2006 Auteur Geplaatst: 30 november 2006 Heb ik gecontroleerd, maar dat is niet het probleem. Is een TV van 2 jaar oud en ziet er nog prima stofvrij uit van binnen. Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
topie Geplaatst: 2 december 2006 Geplaatst: 2 december 2006 Je kunt ook op de beeldbuis zelf meten met een ohmmeter of de gloeidraad nog goed is. MBV de beeldbuisprintaansluitingen moet dit wel te vinden zijn. Groeten Marcel Topfield TF5000ci met aston 1.05, Amiko alien 8900, 80cm schotel gericht op astra 1 en 3 (duo lnb)
pd0rs Geplaatst: 12 januari 2007 Geplaatst: 12 januari 2007 hallo allemaal, ik had hetzelfde probleem met de home electronics 2126t televisie. gloeidraad zonder spanning, geen beeld. ( meten op H en H in wisselspanning ) kan maximaal 10 volt wisselspanning op staan. meet je niets ( zoals bij mij ) maak de contacten van de 4 aderige flatcale schoon en soldeer de connectors opnieuw van deze kabel. Als het goed is meet je nu spanning op H en H ( ernaast ) en is er weer beeld. groeten PD0RS Richard Axel Zeeuws-Vlaanderen
Max8 Geplaatst: 16 januari 2007 Geplaatst: 16 januari 2007 Hoi, Wat ik ook wel eens gehad heb, is het afwezig zijn van de G2 spanning op de buisvoet. Alles werkt dan, inclusief de hoogspanning, maar de beeldbuis wordt "afgeknepen" dus het beeld blijft zwart. Dus mogenlijk deze spanning (iets van 200 a 300V) even controleren. Grtz, Max 2x Relook DGS400 + Dreambox800HD = Te weinig tijd.
Murdock Geplaatst: 22 januari 2007 Auteur Geplaatst: 22 januari 2007 @pd0rs Bedankt voor de tip, toestel werkt weer! Receiver: VU+ Solo 4K Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen