Ga naar inhoud


Maximale download snelheid met een wireless 54Mbps


Gast enmot

Aanbevolen berichten

Ik wil eens graag weten wat de maximale download snelheid is met een wireless 54Mbps laptop kaartje.Ik kom niet hoger dan 450 KB/s en met een kabel 1,5 MB/s.

Heb een belkin wireless kaart en een asus router.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je een beveiliging hebt ingesteld zoals WEP of WPA dan heeft dat invloed op je maximale snelheid. Volgens (onbevestigde) geruchten kan dat zomaar tot 40% langzamer zijn. Maar van 1,5 Mb naar 450 Kb is wel een heel groot verschil. Hoe is je signaal sterkte en zijn er meerdere routers aktief op hetzelfde kanaal?

Alles kan: Wim Kan, koffiekan, Sandokan..

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee gewoon op 54.Het rare is als ik download met de newsgroupen dan gaat ie wel lekker snel.Maar doe ik een bestandje downloaden bij tele2 site een test file dan niet hoger dan 450 maar met kabeltje 1,5Mb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Nee gewoon op 54.Het rare is als ik download met de newsgroupen dan gaat ie wel lekker snel.Maar doe ik een bestandje downloaden bij tele2 site een test file dan niet hoger dan 450 maar met kabeltje 1,5Mb

Lijkt mij sterk. Het maakt voor het kaartje nl. niet uit waar de data vandaan kom
Ik denk dat je kilobit/sec door de war haalt met kiloByte/sec.

Big fellow

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies

 

Je bent afhankelijk van de maximale snelheid van die ander.

Die 54 uit je router haalt echt helemaal niemand in de praktijk puur theoretisch mogelijke verbindingssnelheid en totaal niet realistisch voor ons praktijk gebruikers

Groet,

 

John

 

52,44 Noord 6,53 Oost

Emmen

Drenthe

Nederland

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is je accesspoint/wireless router niet ingesteld op een kanaal dat al bezet is door iemand anders? Je kunt even netstumbler downloaden om te kijken wat er allemaal in de lucht zit. Afhankelijk van die gegevens kun je dan een vrij kanaal instellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...