tuuttuut Geplaatst: 1 december 2006 Geplaatst: 1 december 2006 Hoe zorg ik ervoor dat ik bij de installatie van de 9280 niet fastscan activeer? Want ik heb in een test gelezen dat als er ergens voor een land kiest (bijv. Nederland) dat hij dan al vervolgens direct begint met fastscan; en ik wil absolute vrijheid hebben om de eerste 1000 kanalen (of hoeveel zijn het er ook alweer die hij reserveeert) helemaal zelf te kiezen. Moet ik dan die landkeuze niet maken c.q. overslaan en vervolgens handmatig de zenders laten scannen: eerst per transponder voor de CD-kanalen en daarna voor alle FTA-kanalen?? Want ik heb ook begrepen dat als je dat eenmaal gedaan hebt de zendernummering voor altijd (ook na reset) vaststaan en niet meer te wijzigen zijn. Ik ga de Arion 9280 vandaag halen; vandaar deze vraag. En ik weet niet of de dealer dit weet. Jullie zijn tenslotte de praktijkgebruikers. Xtrend ET9000 Multytenne Twin
toeternitoe Geplaatst: 1 december 2006 Geplaatst: 1 december 2006 Voor zover ik weet gaat dit niet... Ik dacht dat de software zo is aangepast dat de eerste 1000 kanalen zowiezo gereserveerd werden. Moest iemand het een by-pass hebben hiervoor ben ik ook wel benieuwd. VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT 4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28) Triax 78 Cm
tuuttuut Geplaatst: 1 december 2006 Auteur Geplaatst: 1 december 2006 Ik heb een keer ergens gelezen dat je dan het zoeken moet afbreken maar ik vraag me af of dat wel werkt want het programma dat die kanaalnummers gaat reserveren is dan al geinitieerd; en eenmaal geinitieerd krijg je het er nooit meer; ook niet met een reset (heb ik gelezen); vandaar dat ik het de gebruikers eens wilde vragen. Misschien dat iemand anders het weet. Xtrend ET9000 Multytenne Twin
tuuttuut Geplaatst: 1 december 2006 Auteur Geplaatst: 1 december 2006 Weet het inmiddels; je krijgt de vraag of je Fastscan wilt opstarten nadat je inderdaad je land hebt aangekruisd; als je dan 'nee'' aanklikt is het goed en kun je de zenders 'handmatig' zoeken (FTA, alles, per transponder, etc). Ik zal binnenkort mijn eerste ervaringen op het forum zetten; goed voor andere potentiele kopers van de 9480. Een punt van kritiek vooraf: ik ben (niet overdreven !!) 30 minuten bezig geweest om de folie waar de boven- en zijkant van het apparaat mee ingesealed is te verwijderen; dat ging echt centimeter voor centimeter; het scheurde constant en plakte als een idioot; kreeg het nauwelijks van mijn vingers af. Vooral rondom de koelopeningen en zelfs in de verdiepte naam 'arion' zat dat spul. Verschrikkelijk. Als dat ene nieuwe trend is ............ Xtrend ET9000 Multytenne Twin
tuuttuut Geplaatst: 2 december 2006 Auteur Geplaatst: 2 december 2006 Een correctie op het vorige bericht. Inderdaad: je kunt fastscan omzeilen door deze keuze niet te maken. Maar dan zal toch de zendernummering beginnen bij nummer 1280; de software reserveert de nummers 1 t/m 1279 voor zijn eigen 'fastscan'. Xtrend ET9000 Multytenne Twin
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen