tim Geplaatst: 2 december 2006 Geplaatst: 2 december 2006 ik een vraagje ik heb een dreambox 5620s en wil nu nadat ik al een tijdje gebruik maak van een diseqc 4-1 switch een tweede schotel plaatsen op een andere plaats het probleem is dit is zo`n 20 mtr verwijderd van de andere schotel dit ivm met het zicht op de astra 28.2 op de diseqc 4-1 heb ik nu op a-a de astra 19.2 en op a-b de hotbird nu heb ik op de tweede lokatie de astra 28.2 al ingesteld en heb een tweede diseqc switch 2-1 gekocht om deze te voeden maar krijg de dreambox niet juist ingesteld zodat hij weet welke switch welke sateliet zit. ik heb het zo aangsloten direct achter de dreambox de 2-1 switch met dus 1 kabel naar de 28.2 sat en een kabel naar de 2e diseqc switch voor astra en hotbird. Doe ik iets fout of is de instelling in de dreambox misschien wat lastiger als ik dacht. Groetjes tim
Tonskidutch Geplaatst: 3 december 2006 Geplaatst: 3 december 2006 Tim je kunt het lastig maken of makkelijk maken je kunt enkel met de 4in1 diseqc switch alle drie de lnb´s aansluiten of die nu op een wok zitten of op meerdere koppel hotbird 13 op ingang 1 koppel astra 19,2 op ingang 2 koppel astra 28,2 op ingang 3 dan is de instelling in de dreambox ook simpel 4 sat posities kiezen bij de satelliet setup cheers A Forest The Cure
tim Geplaatst: 4 december 2006 Auteur Geplaatst: 4 december 2006 ik heb een schotel aan de ene kant van mijn tuin staan daar kan ik alleen maar de astra en de hotbird zien en 20 mtr de de andere kant op staat een 23 schotel deze is dicht bij mijn dreambo ca 8 mtr nu hab ik het al voor elkaar dat hij switched tussen astra 1 en astra 2 maar dan switched hij niet naar de hotbird wat ik ook doe. ik begrijp dat een 4-1 switch genoeg zou moeten zijn maar dan moet ik de switch bij mijn dreambox plaatsen en 20mtr kabel extra trekken naar de astra/hb schotel. dit doe ik liever niet. iig vast bedankt voor de reacties. groetjes tim
trust Geplaatst: 4 december 2006 Geplaatst: 4 december 2006 Misschien lukt het met een splitter , zet deze direkt achter de ontvanger . Eén kabel naar de 28.2 schotel aan de 4/1 switch , koppel de lnb daarvan aan poort 3 © De andere kabel naar de 2/1 switch Astra / HB Wel een splitter nemen die naar beide poorten de spanning door laat . Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Satlook Geplaatst: 25 januari 2007 Geplaatst: 25 januari 2007 @tim Is dit al gelukt? DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Satlook Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 Anders even hier kijken: 2 diseq sckakelaars achter elkaar ? DM8000 HD - Newnigma VU+ duo - PLI Triple dragon - PICmod cronbear1 image Echostar 7000 viaccess Gregorian 120 & 90 cm Visiosat bisat
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen