Memphisflash Geplaatst: 4 december 2006 Geplaatst: 4 december 2006 Mijn NAS met V2.3R63-uNSLUng-6.8-beta is spontaan "vastgelopen". hij staat weer in zijn default ip en geeft de foutmelding : error:fail to get samba information Ik heb de sysconfig via de webinterface proberen te resetten maar dat lukt niet. Nu probeer ik hem met telnet in RedBoot te krijgen om zo de config te wissen maar het lukt me niet om een telnet sessie op te starten. Ik start op zonder drive, en voer het volgende commando uit: ping -f 192.168.0.1; telnet 192.168.0.1 9000 Zonder succes net als met while ! ping -W 1 -c 1 192.168.0.1 2>&1 >/dev/null; do true; done && telnet 192.168.0.1 9000 of sudo arping -f 192.168.0.1; telnet 192.168.0.1 9000 Ik heb nog een oude sysconfig maar die kan ik niet uploaden. De firmware opnieuw laden lukt ook niet Wat doe ik verkeerd? Memphisflash
Tonskidutch Geplaatst: 4 december 2006 Geplaatst: 4 december 2006 heb je ook de unsling uitgevoerd, dan staan alle configuraties en de startup op USB-hdd als je dan zonder die hdd eraan een reset doet tijdens opstarten, kun je hem toch opnieuw unslingen? dus een methode is het dipswitchje achterop gedurende de reboot 6 seconden ingedrukt houden en je zou de nas via webinterface weer kunnen benaderen en dan zou je telnet.cgi weer kunnen enablen en dan telnet je de nas en daarna sluit je de hdd weer aan en unslinged opnieuw, de data mag bij hernieuwde unsling niet verloren gaan zo had ik het al een paar keer gedurende twee jaar. spontaan zal wel ogenschijnlijk zijn want er is altijd wel een dikke vette reden waarom cheers Redemption Day Sherel Crow, Johnny Cash
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen