Gast Geplaatst: 7 december 2006 Geplaatst: 7 december 2006 Goedendag, Een vriend van ons draait al langere tijd met TELE 2 Budget (Vigor modem)en router ertussen met gekloond MAC Adres. Nu is het probleem dat de verbinding niet meer gedeeld kan worden..het is of de vaste pc of de laptop (bedraad)maar beide tegelijk werkt niet meer??? We hebben diverse dingen geprobeerd,een maagdelijk router zonder MAC Clone wederom het maakte niet uit of dat we de laptop of de pc gebruikten er was maar met 1 tegelijk te werken(degene die je het eerst aanzette)We hebben ook een Switch gebruikt zelfde probleem) Gebruikte goederen. Linksys WRT 54g E-Tech Router No Name 5 poorts Switch. Misschien iemand een idee???Het heeft altijd gewerkt...!!! De oude router draait als een zonnetje bij een andere kennis dus die was niet kapot.
Thomas2000 Geplaatst: 7 december 2006 Geplaatst: 7 december 2006 Die e-tech router achter de modem zetten en de pc en laptop een statisch adres geven, pc 192.168.1.10 en de laptop 192.168.1.20. Gateway 192.168.1.1 (das toch standaard bij een e-tech?) En natuurlijk DNS server, dat weet ik niet bij een Vigor modem. Volgens mij zou het zo moeten werken, anders kan je het proberen met de DHCP server en automatisch toegewezen ip's. Groeten Thomas Rule #1 Good computers don't go down. Rule #2 There is no such thing as a good computer.
MagicOnline Geplaatst: 7 december 2006 Geplaatst: 7 december 2006 Ik weet beina wel zeker dat het komt door het mac adres klonen... Je hebt nu waarschijnlijk 2 dezelfde macadressen in je netwerk zitten en dat vinden de meeste modems/routers niet grappig. Dus wat je kan doen is het mac adres veranderen van de pc waarvan je hem gekloond hebt. CDS: Wij bieden goede beeldkwaliteit, dat u geen goed beeld heeft ligt niet aan onze bandbreedte.
Gast Geplaatst: 7 december 2006 Geplaatst: 7 december 2006 Bedankt voor de snelle antwoorden... Ik zal me vanavond weer eens gaan inspannen met de dingen die jullie beschreven hebben.. Bedankt alvast.. Dit wordt vervolgd!!!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen