Ga naar inhoud

Starttijd opname in de war door kijken naar andere Satpositie

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Al een paar keer ben ik tegen het volgende aangelopen:

De starttijd van een opname raakt in de war door het kijken naar andere Satpositie.

Omschrijving:

Ik heb een opname geprogrammeerd voor de Astra1 die over een klein uur moet gaan starten.

Als ik nu naar een ander programma zap van een andere sat, zoals bijvoorbeeld de Hotbird, dan denkt het apparaat soms ineens dat de opname al lang had moeten starten van de Astra1 en begint ie direct(te vroeg dus) aan de opname.

Dit komt denk ik door de verschillende tijden per land die automatisch worden herkent. Maar het is wel lastig dat mijn geplande opname ineens daarvan in de war raakt.

Hoe kan ik mijn geprogrameerde lijstje alleen naar 'onze' tijd laten kijken?

Groet, Charros.

Gast Pedro Newbie
Geplaatst:

Ik denk dat je de tijd synchronisatie aan hebt staan in het menu tijd en datum.

Ikzelf heb deze uit staan en heb geen problemen, hooguit als de spanning eraf is geweest dat ik dan de juiste tijd en datum moet instellen.

Geplaatst:

Inde vorige versie schopte de automatische synchronisatie de geplande opnames in de war. Ik zou deze klokinstelling in dit geval uitzetten.

Inverto IDL 7000 PVR/ CTVDIGRCU usb-stick (digitenne FTA), Multytenne twin schotel, Azbox Premium + HD, TopField digitenne KPN

Geplaatst:

Synchronisatie stond inderdaad aan. Dit lijkt me inderdaad de logische oplossing.

Dank voor de tips!

Geplaatst:

Er is al lang geleden de wens ingediend bij FTA om tijdsynchronisatie mogelijk te maken met uitsluitend een zelf in te stellen transponder (net zoals die goede oude videorecorders dat hadden: wat was het leven vroeger toch goed!). Tot nu toe is daar helaas geen reactie op gekomen, en is "uit" zetten de beste optie.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen