Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn bedrijf een server staan die de bewakingscamera's in hoge resolutie opnemen. Intern het bedrijf kunnen deze camera's via andere pc's perfect bekeken worden.

Extern lukt mij dit niet en dit ligt vermoedelijk aan een firewall instelling.

Even verduidelijken: De cameraserver is geregistreerd bij de firma die deze op de markt brengt en laat toe om deze camera's gelijk waar ter wereld zichtbaar te maken. Eens ingelogd op hun site krijg je een remote web camera en dan moet mijn cameraserver via poort 50000 bereikbaar zijn, maar deze zit op een D-LINK ADSL router en ik geraak niet binnen.

Wat zou ik moeten instellen om de poort 50000 open te krijgen, zonder dat ik alle poorten zomaar openzet op de router. Iemand een idee?

Dreambox DM920UHD - Echostar 120cm draaibaar - Tooway Internet

Geplaatst:

Thx Big John, ga morgen dit eens nazien, alhoewel ze mij intussen al verwittigd hebben dat hetgeen ik vraag niet zomaar eenvoudig is op te lossen. Vermoedelijk zal ik een professioneel IT-man er moeten bijhalen (zeggen ze) maar ik ga het toch maar eens zelf proberen.

Geplaatst:

John,

Ik heb die informatie eens grondig nagekeken, maar dit is voor de poorten van een pc open te zetten.

Bij mij staat poort 50000 op die server reeds open, dus daar moet ik niets aan doen, het is de router die deze poort moet doorlaten, en dat is een ander paar mouwen, ik heb even in de handleiding gekeken, maar dat gaat wel wat boven mijn petje.

In geval iemand toch raad weet, de router is een D-LINK DSL-504T

Geplaatst:

Inderdaad die triggerpoort lijkt mij wel iets. Ik kan pas maar maandag testen, laat zeker hier bericht achter, kan interessant zijn voor anderen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen