Ga naar inhoud


Vloerverwarming en temperatuur


DikkieDick

Aanbevolen berichten


@Con, bij ons ziet ie er wel zo uit, maar is het een DAB, althans dat staat er op. Ik zal zo eens de schroevedraaiertest uitvoeren.

Even later: eerst een bromgeluid, maar toen ik de thermostaatkraan iets verder opendraaide (2,5-3) toen een zoemgeluid. Je hoort overigens het water ook wel stromen.

 

Nou ja, de installateur belt ook niet vlot terug. Voor de 3e keer gebeld en nu zeiden ze dat ze de desbetreffende monteur met spoed terug zouden laten bellen. Da's al weer zo'n 2 uur geleden.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog maar weer eens gebeld en eindelijk iemand gesproken die me wat verder kon helpen, nadat ik ook met name Cons tips had aangedragen. Er zitten ook nog wat knoppen op voor de terugstroom. Die kunnen af-fabriek dicht zijn. Met een imbusssleuteltje deze losgedraaid. En nu maar afwachten. In ieder geval was het nu net weer 20 graden in de woonkamer en ik had het vermoeden dat de vloer niet meer zo ijzig koud aanvoelde.

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zitten inderdaad in op de verdeler/verzamelaar ventielen.

Deze zijn enerzijds om de juiste hoeveelheid water door een

groep te voeren en anderzijds om balans aan te brengen tussen

de groepen (uiteraard ook om af te sluiten). Normaal staan deze

af fabriek open maar kunnen vergeten zijn open te draaien uiteraard.

 

De inwendige instelling, vaak bediend door een schroevendraaier

of zoals bij jou een inbus is vaak begrenst zodat je het spindeltje

er nooit uit kunt draaien.

Je kunt ze beter te ver open draaien dan te dicht laten staan.

Het enige is dat het water dan met een te hoge snelheid stroomt.

Op zich niet zo'n ramp, maar te snel kan betekenen dat de aanvoer

en retourtemperatuur te laag blijft, dit komt door de menging van

de pomp. Maar nogmaals, probeer een een paar kiekjes te maken

dan kan ik eens kijken of ik er iets over in detail van kan zeggen.

 

HG CC

 

PS

O,ja, die pomp is dus groen en heeft 3 standen. Probeer hem in de

laagste stand als je uitgemodderd bent, scheelt je toch weer

electrische Watjes dag en nacht. Goed voor de portemonnee, het

millieu en de levensduur van de pomp.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con, bedankt.

 

Ik wacht even wat ie doet. Tot dusverre blijkt de vloer toch niet echt (of echt niet) warm te worden. De retourleidingen waren wel warm (3 van de 4). Er zit totaal geen logica in.

 

Er kon volgens de installateur ook nog een luchtbel in de pomp zitten. Daar zal ik vanavond (zit nu op het werk) naar kijken mocht er geen verbetering zijn. Foto's zal ik dan ook proberen te maken, alleen heb ff wat pcprobleempjes thuis (pc is overleden, nieuwe besteld en hopelijk kan die vandaag geleverd worden).

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gecondoleerd met je PC.

 

Denk niet aan een luchtbel. Wel aan te weinig water

in groep 4 en teveel naar de andere 3 groepen. Dit

moet je dan inregelen met die bewuste ventielen.

 

Wacht ook even af.

 

HG CC

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst).

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W11, Intel Nuc i5 met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Allen bedankt voor de tips/hints.

Vele pogingen later en bellen met het installateursbedrijf is er gisteren iemand langs geweest, die ook bij de buren moest zijn dus was dat mooi te combineren.

Afgelopen weekend werd het ook weer eens niet warmer dan 18 graden in de woonkamer, buiten was het natuurlijk ook fris.

 

De installateur was binnen 5 minuten klaar. Het bleek dat de pomp toch niet draaide. De pompdraaitests geven toch een foutieve indicatie. Het geruis wat je dan hoort is de pomp van de cv-ketel. Ja, da's lekker.

Maar goed, pomp had ie even een slinger gegeven en een uur later begon de vloer al warm te worden en in notime werd het zelfs bijna 21 graden in de woonkamer. Thermostaat vannacht toch op 18 graden gezet, maar vanochtend was het nog steeds 20,0 (gisteravond 20,7) op ongeveer ooghoogte.

 

Wij weer erg blij en het is in ieder geval weer lekker behaaglijk. Vermoedelijk was de pomp vastgeslagen doordat ie maanden niet heeft gewerkt, vanwege het mooie weer. Dat is natuurlijk prima, als ie het in de winter maar wel weer doet. ;-)

Mvg, Dick

 

-- Dreamobox 7000s (80GB) / Multytenne en een inactieve vaste opstelling voor Astra1 en een aantal ontvangers die weg mogen/kunnen ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf heb ik er een pomp schakelaar tussen zitten met een voeler dan gaat de pomp alleen draaien als de aanvoer warm word.

 

Scheelt een hoop energie en onnodig geruis.

 

Als de CV niet gebruikt word zorgt deze er ook voor dat de pomp 10 min draait elke 24 uur.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...