Ga naar inhoud


lan verbinding niet mogelijk


interpol

Aanbevolen berichten

Vraag me af waar de nat routing vandaan komt? Niet van het modem en ook niet van de switch, dus moet dit wel software zijn. Want routen op deze manier verplicht je elk programma afzonderlijk te routen naar gate adres en aangezien niet alle programma´s over deze settings beschikken zijn die onbruikbaar op een netwerk als aangegeven.

 

Haal je de switch weg en zet je router neer is daar je nat routing plus firewall en hoef je niks meer in te stellen kwa internet verbinding enkel wat veiligheids instellingen naar je eigen wensen.

 

Er wordt veels te moeilijk gedaan zeg ik nogmaals.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

NAT komt natuurlijk van het dsl modem vandaan, niks moeilijk, tis de eenvoudt zelf. De meeste dslmodems zijn ook een router (en FW in 1), zo niet dan heb je gelijk maar een dslmodem zonder ingebouwde router (en FW) is gewoon een waardeloos ding. Een beetje ISP levert dit al als combi.

En ja apparaten die een vast IP adres hebben daar moet je ook alles afzondelijk instellen, dat is niet anders in geen een ander netwerk.

gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap niet hoe je er steeds bij komt dat je een router nodig hebt: De modem kan zelf routeren, dus is een switch genoeg.

 

Lees hier hoe je de vood 422 in bridging mode(als je een router wilt gebruiken) zet, of hoe je het modem zelf laat routeren(voor als je een switch wilt gebruiken):

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=17063

 

Samengevat:

Voor het gebruik met enkel een switch stel je op al je pc's een ip adres in van 192.168.1.2 t/m 192.168.1.254. En sluit alles aan zoals in de afbeelding van WPW.

Het schijnt dat je dan zelfs op je modem kun inloggen op http://192.168.1.1/ met login 'Conf' en wachtwoord 'admin'.

Een snelle uitleg voor het instellen van je statisch ipadressen kun je hier vinden:

http://www.hotcomm.com/FAQ/FAQ_staticIPXP.asp

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk begrijp ik je en je hebt gelijk, maar vind jou oplossing niet terug in het tele 2 modem want daar valt bijzonder weinig in te veranderen. Zeg maar gerust vrijwel niets, en wat er allemaal mogelijk is aan netwerken ligt maar net aan de hardware die je in je bezit hebt en kun je gewoon niet om bepaalde feiten heen. Ik weet dit want mijn eigen zusje heeft zo´n modem en daar werkte ook pas alles correct toen er router tussen zat omdat je in dit modem vrijwel niets kan aanpassen.

 

Maar mijn echte eerlijke bedoeling was dan ook om de topicstarter een antwoord te geven op zijn persoonlijke situatie en hem daardoor een router aan te raden, had hij een ander modem gehad was mijn antwoord waarschijnlijk ook anders geweest.

 

Dat iedereen allelei mogelijkheden aanhaalt die ook waar zijn helpen iemand niet als die mogelijkheden er niet zijn bij het bewuste persoon, dat is alles eigenlijk wel zo´n beetje. En daarnaast ben ik ook mens en maak zo nu en dan ook wel eens de nodige foutjes, gelukkig maar anders zou dat niet gezond zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je laat hem nu misschien een (draadloze)router kopen terwijl hij misschien wel een hub/switch heeft liggen. Dat kan toch ook niet de bedoeling zijn? (Ik lees alleen net dat hij ernaar op zoek was, en er dus uiteraard geen heeft)

NAT instellen blijft trouwens geen probleem te zijn, dus welke mogelijkheden had je nog meer willen hebben?

Ik vind in ieder geval dat interpol moet weten dat zowel een switch als een router tot de mogelijkheden behoren(zonder echte nadelen)

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...