Ga naar inhoud


ontvangst dvb-t waddeneilanden


endurance

Aanbevolen berichten

Afgelopen woensdag op Terschelling (West) getest. met m'n laptop met Freecom dvb-t usb stick met binnenantenne en vrijdag (1512) op Vlieland getest.

 

Op beide eilanden had ik een goed beeld en geluid van Ned 1.2.3 en resp Friesland TV en RTV Noord. Goed wil zeggen zo nu en dan enige blokvorming, maar over het geheel een strak beeld en geluid. De radio signalen van waren zondermeer van prima kwaliteit.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites


 

Eind april ga ik naar Texel,(radiografisch gat) en die smt1000t gaat natuurlijk mee. De prognose is met de buitenantenne ( die hopelijk nog op het huisje aanwezig is, en op wieringen staat gericht) goede ontvangst. Na de zenderwissel naar Den helder zal die antenne wel opnieuw gericht moeten worden. Ik bedenk me net dat die antenne nog horizontaal gericht is, dus dat word voor mij nog een uitdaging, want die antenne is niet van mij, maar van de verhuurder. Een stukje overtuiging misschien. Wieringen zendt op dit moment met 10 KW erp uit, maar dan alleen op kanaal 39 , (ned 1,2,3 + rtvrh) ,maar dat moet Q32007 volledig pakket worden. ben benieuwd. maar ja , dat is pas eind april, hoe graag ik ook al eerder weer naar Texel zou willen gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Via Wieringerwerf (618.000 mhz) Kan 1,2,3,4, zijnde resp Ned 1,2,3 en RTV Noordholland en via Irnsum (562.000 mhz; Nederland 1,2,3, en Friesland TV.

 

Ma.w. Via Wieringerwerf moest ik de kanalen zelf nog hernoemen, omdat deze niet werden aangegeven............

 

Op Terschelling via Irnsum dus en Vlieland via Wieringen. Op texel zal het signaal zeker goed zijn met een binnenantenne.

Met vriendelijke groeten:

Jan

 

Al sille de bern strie frette, de lytse man sil wille ha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Zo, net terug van Texel, en lekker uitgewaaid. Jammer genoeg was de buitenantenne erafgehaald vanwege de stormschade. Ik heb met een binnenantenne

toch nog succes gehad. Ontvangst zo'n 60% ,kwaliteit 99%. Binnenantenne op zolder via een coax verlengkabeltje geplaatst. Inderdaad Ned 1 ,2 ,3 en RTVNH en CNN te ontvangen. Het huisje staat tussen De Koog en De Cocksdorp, dus vrije ontvangst zonder alteveel obstakels. Bij de eerste poging om zenders in te lezen pakte de samsung singletuner ook nog iets van Alkmaar op denk ik. Kwaliteit schommelde enorm, maar toch wat flarden beeld binnengekomen. Bij latere pogingen totaal niets meer van Alkmaar te bespeuren, dus ik denk dat de condities erg gunstig waren. Ik denk als de zender in Den Helder in gebruik genomen word, dat de ontvangst zeker opknapt, en dat je met een binnenantenne al een aardig eind komt.

Benzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...