pepela Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Graag jullie advies als dit te realiseren is: Colega van mijn werk heeft een triax schotel van 60cm (of 66 cm) en is uitgericht op astra 19e. Nu zou hij een 2de lnb erbij willen, om de fta kanalen van 28e (BBC o.m.) te kunnen ontvangen. Is dit te realiseren met de schoteltje dat hij heeft? Zo ja, hoe te werk gaan? Meer bepaald zou ik advies willen, hoe de uitrichting te realiseren. 19e of 28e op focal point ? Geen van beiden en focal point van de schotel ongeveer op 23.5º en beiden lnb dan juist zetten tot er beeld is? Wat is jullie advies? Bedankt op voorhand. Groetjes, pepela "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
W3ird_N3rd Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Citaat: Geen van beiden en focal point van de schotel ongeveer op 23.5º en beiden lnb dan juist zetten tot er beeld is? Dat moet je inderdaad doen, anders lukt het nooit (goed). Hoe meer graden je uit de focus van de schotel gaat, hoe kleiner je schotel effectief is. 9 graden naast de focus zal je waarschijnlijk geen ontvangst meer hebben. 4,5 graden verderop echter nog wel. Het is echter wel vrij krap, 9 graden op 60cm. En 23,5 oost gaat ook interessant worden (regionalen komen daar sowieso al). Ik zou hem voorstellen een Multytenne te overwegen (of een Bisat, zijn schotel is waarschijnlijk 64cm, de Bisat is net zo hoog maar breder). Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
pepela Geplaatst: 16 december 2006 Auteur Geplaatst: 16 december 2006 is nog geen slecht idee een 3de lnb erbij op 23.5º lnb kost 3X niets en hij kan er alleen plezier van hebben ik zal het hem maandag zeggen, of die multytenne schotel. (Ik had al de draad doorgelezen van deze schotel en lijkt me mooi ding) bedankt. greetz, pepela "Twee dingen zijn oneindig, het universum, en menselijke domheid. Maar van het universum weet ik het nog niet helemaal zeker..."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen