robje Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Ik ben op zoek naar een nieuwe ontvanger. Mijn voorkeur ging uit naar de Topfield 5510 PVR. Nu zat ik nog eens een beetje rond te surfen op internet en zag ik Mediacenter pc's. In eerste instantie dacht ik dat wil ik ook ipv de Topfield. Maar na wat meer lezen kwam ik nergens één tegen die ik als vervanger kan gebruiken voor de Topfield tuner. Nu is mijn vraag, is het goed mogelijk om een mediacenter pc te maken die geschikt is voor ontvangst via de satelliet. Natuurlijk één met een twinontvanger zodat ik hem kan gebruiken als pvr. Wat ook belangrijk is dat ik mijn originele canal digitaal kaart kan gebruiken en dat die ook gewoon iedere maand een update krijgt. Ik wel een aantal sat ontvanger kaarten gevonden maar deze hebben geen van allen een cardreader/writer. Ik hoop dat er hier een aantal mensen zijn die hier ervaring mee hebben.
W3ird_N3rd Geplaatst: 17 december 2006 Geplaatst: 17 december 2006 Er zijn genoeg DVB-S kaarten met common interface, maar het moeilijkste van wat jij wil is dat je een twintuner wilt met één CDS kaart. Dat kan in een HTPC ("media center pc" klinkt zo Microsoft-achtig, Microsofts ding werkt helemaal niet zo goed met DVB-S) volgens mij alleen door de CDS kaart in een Phoenix reader te stoppen. Maar je moet vooral wat software uitzoeken die naar jouw zin goed werkt. MythTV misschien? Visiosat Bisat 19,2/23,5/28,2, Triax 54cm Hotbird, Spaun/Maximum/Axing/Satconn switches
Harley Geplaatst: 17 december 2006 Geplaatst: 17 december 2006 Floppydtv werkt goed hoor in Mediacenter 2005 [small]In Vista ook trouwens[/small] VU+ Duo2 - PrismCube
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen