Gast Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Ik heb laatst 2 topfield 4000 ontvangers teruggebracht. De dealer heeft vervolgens nog een 3e afgekeurd. Het blijkt dat de laatst uitgeleverde topfield ontvangers voorzien zijn van een bug in de software. Na ongeveer een half uur beginnen de canal digitaal kanalen te schokken. Er verschijnt zeer kort een menu in beeld (te kort om te lezen). Daarna herstelt het beeld zich weer. Soms echter gaat het geluid enorm (tot wel 1/2 seconde) achter lopen. Door nu heen en weer te zappen is de zaak hersteld. Dat was voor mij echter onacceptabel, en heb hem daarom omgeruild voor een andere. Deze had echter hetzelfde probleem. Een andere CAM hielp ook niet (Aston 1.07). Omdat bij inspectie de laatste voorradige topfield ook dit probleem had. heb ik mijn geld teruggekregen (ja de service was zondermeer fantastisch!) De 4010 was geen optie, omdat ik per-se een RF uitgang wil hebben. Ik heb de eerste topfield 4000 op 4 december aangeschaft, en teruggebracht op maandag 11 december. Ik heb toen in de winkel een andere topfield 4000 getest en afgekeurd. Natuurlijk hadden ze dit nog nooit meegemaakt, en was ik de éérste (dat heb ik vaker gehoord zucht...). Maar hij heeft wel direct de importeur gebeld, en hopelijk iets in gang gezet. Tijdens een zoektocht naar een andere dealer, wist vandaag één van hen mij te vertellen dat niet alleen de nieuw uitgeleverde topfield 4000, maar ook de nieuwe 4010 hetzelfde probleem had! Deze andere dealer wist mij het verhaal precies zo te vertellen, alsof het uit mijn eigen mond kwam! Er gaat dus in elk geval een verhaal rond. In elk geval zal het voor mij geen topfield worden. Ik wil namelijk toch op korte termijn een ontvanger hebben. En op een software wijziging uit korea wil ik niet wachten. Het schijnt dat korea namelijk nogal moeilijk te overtuigen en te bewegen is. Maar misschien dat iemand anders hier andere ervaringen mee heeft? Misschien zit er wel een dealer op het forum en kan hij op dit verhaal reageren?
Sigma Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 ik wil je wel helpen stuur maar een email naar mijn adres dit kun je vinden door op mijn naam te klikken Mvrgr Sigma DM8000HD-PVR/DvD_DM7020HD-V2_DM800Se-V2_DM525 Harddisk Samsung 2TB__Tuner A :draaibaar Tuner B :vast Tuner C Tuner D Vantage 8000 S TWIN HDTV PVR
Gast Geplaatst: 16 december 2006 Geplaatst: 16 december 2006 Hallo Sigma, Bedankt voor de reactie, maar ik heb de topfield zoals gezegd niet meer in mijn bezit. Ik denk dat ik ook geen topfield meer neem spijtig genoeg. Ik heb er erg goede ervaringen over gelezen, en heb gehoord dat deze ontvanger erg goed was. Maar dankzij deze storing, ga ik nu voor een ander merk ontvanger helaas. Maar als u iets meer weet over deze specifieke storing, dan hoor ik (en met mij ongetwijfeld vele anderen) dat heel graag via dit forum. Bedankt.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen