HJS Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 heb dit probleem ook gehad met de maximum, het nadeel van de dreambox is dan dat je dan gelijk "verwijderde items"te zien krijgt in je zenderlijst, en je dan ook niet via blue panel even een andere setting kunt downloaden, bij mij bleef de diseqc tussen twee satellieten staan, heb een ander merk gekocht en het probleem was over. VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme
Henksat Geplaatst: 2 januari 2007 Geplaatst: 2 januari 2007 Ik heb ook slechte ervaringen met deze switchen, eigenlijk sinds dat nieuwere type uit is, dat kleinere model, de zogenaamde High Iso Switch. Zal eens op zoek gaan naar een prijstechnische goede vervanger. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
holles Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Heb nu ook problemen met deze kleinere switch. Ik gebruik hem icm een oudere (grotere) switch welke wel blijft werken. Weet iemand of de instellingen misschien anders ingesteld worden bij deze switch of dat het werkt met alléén kleinere switches (icm spaun 420 switch)? Anders moet ik weer een middagje gaan testen. Vu+ Solo2 met OpenPli via WaveFrontier T90 met bereik 5E t/m 53E
WPW Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 De Digiality dan dus? ik draai er al een poosje mee zonder egte problemen, heel soms wil die wel eens een paar seconden meer nodig hebben om van as naar hb te gaan. Maar hb hangt dan ook 10 meter coax verderop. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Henksat Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Valt me wel op dat er toch meer slechtere ervaringen naar voren gekomen. De meeste monteren alleen voor eigen gebruik eens zo`n switch, ik zet er regelmatig één weg en kom vaak problemen tegen met dat kleinere model. De grotere uitvoeringen gaven nooit problemen. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
WPW Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Hmmm, ik zie dit vaker voorkomen met algemene dingen, lnb's, kabel en zo van bepaalde leveranciers, waar het allemaal vandaan komt weet ik ook niet maar met mijn leverancier heb ik nauwlijks uitval, ook niet met de digiality. gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Henksat Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 WPW, ook al eens gewerkt dan met het nieuwere/kleinere model Maximum switch? Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
WPW Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Nee ik ken die kleinere niet, Digiality, Spaun en Triax anders gebruik ik niet. (tenzij digiality onder merknaam maximum hoort, maar heb nog nooit die naam op de doos of switch zien staan) gr, WPW. -=[Deze ruimte is opzettelijk leeg gelaten]=-
Dbox2_boy Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Hoi, Ik sluit me aan bij Henksat.Daarstraks zo een Digiality (klein model) geplaatst en ook problemen bij het omschakelen van Astra naar Hotbird.Er scheelt toch iets met die diseqc switches of zien we iets over het hoofd? Groetjes, Dbox2_boy. Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.
Henksat Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Ik denk niet dat we iets over het hoofd zien, sinds die kleinere er zijn hoef ik ze niet meer. Het vorige model heeft me nooit in de steek gelaten, maar die kleine, zgn. High Iso switchen zijn bagger. WPW, Maximum/Digiality zijn dezelfde switchen, alleen de naam is anders. Dreambox 8000HD, Xtrend et5000 & et9000, Qnap 209-II Pro 2Tb,Wavefrontier T 90,Stab HH120 Triax 78 cm, Triax 78 cm CDS Duo LNB Member of the PLi team
Dbox2_boy Geplaatst: 3 januari 2007 Geplaatst: 3 januari 2007 Hoi, Dit is ook voor mij de laatste,morgen effe een andere steken. Groetjes, Dbox2_boy. Dreambox 7020 HD, 2x Nokia Dbox2Draaibare Kathrein 90cm schotel en op het dak een Visiosat Big Bi-sat.
hvdh Geplaatst: 4 januari 2007 Geplaatst: 4 januari 2007 Citaat: Heb nu ook problemen met deze kleinere switch. Ik gebruik hem icm een oudere (grotere) switch welke wel blijft werken. Weet iemand of de instellingen misschien anders ingesteld worden bij deze switch of dat het werkt met alléén kleinere switches (icm spaun 420 switch)? Anders moet ik weer een middagje gaan testen. Omdat de Spaun SUR 420 de poort met relais kiest (klik...klik) denk ik niet dat de aangesloten switches elkaar kunnen beinvloeden. Ook mijn Maximum wilde niet goed werken achter de SUR 420, zoals ik hier al eens zei. Dr.HD F16, TBS 5927, ET 8500, T-55 voor 9/13/19/23/28/39/42/45°O, Technisat 52/53°O, Laminas 120cm 1°W...68°O.
Gast Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 bij een diseqc staat standaard de schakeling altijd op poort1 als hij dus op een of andere manier wordt afgeschakeld komt hij terug op poort 1 dat verklaard dus dat astra het weer doet de diseqc zorgt ervoor dat de juiste lnb op het juiste moment voeding krijgt dwz er krijgt maar 1 lnb voeding de andere zijn dan vrij van voeding als je schakelproblemen hebt kan het zijn dat de de uitsturing van de topf niet goed werkt wat je al eerder probeerde zet astra1 op 4 maar vergeet dan ook niet alle standen in jouw topfield te veranderen dus degene die op 4 stond dan te veranderen naar 1 het kan ook zijn dat de afstand naar de disecq te groot is dat de puls gewoonweg niet altijs doorkomt
Salient Geplaatst: 6 januari 2007 Geplaatst: 6 januari 2007 Ik had vroeger ook 2 maximum switches, een en al ellende. Omgeruild voor 2 nieuwe (dacht dat het exemplarisch zou kunnen zijn), zelfde verhaal. Nu een Triax en een Spaun (3 x spaun inmiddels) en geen centje pijn. Kost wat maar dan heb je ook wat. *REBOX9000HD320GB, DM7020S80GB *VisiosatG4, 3x Inverto Quad + 1x Alps Quad @ Astra1/2/3/Eurobird/Hotbird *3x Spaun SAR411 + 1x Triax MFD41D DiSEqC 4/1
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen