Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat het ontvangst met een buitenantenne beter wordt/is dan met een binnenantenne snap ik wel, maar hoeveel scheeld het....

en zijn de buitenantennes die ze speciaal voor dvb-t verkopen, zoals deze echt een stuk beter dan de binnenantenne ??

Als ik ergens met de standaard binnenantenne geen ontvangst heb, lukt het dan met zo'n antenne wel, of moet ik dan echt een hark o.i.d. plaatsen ???

Geplaatst:

het verschil tussen een buiten en binnen antenne lijkt me te zitten in hoe goed de antenne tegen regen word beschermd.

Ik heb zelf een funke buiten antenne gekocht en deze binnen geplaatst en inderdaad hij werkt goed. Wel de antenne goed plaatsen hij moet dus niet rechtop.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:

hmmm

deze antenne van Konig heeft een filter om het storen door GSM signalen tegen te gaan,

intressant, als ie tenminste doet wat beloofd wordt,

heb met m'n oude buitenantenne hier af en toe namelijk last van.

( ik hoor hier de gsm's Connectie maken met de provider over de boxen )

Geplaatst:

Voor wat betreft storing op GSM:

Hij is juist véél gevoeliger voor GSM-storing... zowel deze als een ander buiten-model van König dat ik geprobeerd heb.

Dan moet ik er wel eerlijk bijzeggen dat ik die antennes allebei binnen gebruikt heb, maar tot op de helft van een 20 m2 huiskamer pikt de antenne nog stoorsignalen van m'n gsm's op als ze bv. een sms'je ontvangen.

Wellicht gaat het wel veel beter als je ze gewoon buiten gemonteerd hebt en goed gericht op de zendmast waar je het meeste aan hebt.

Oh ja... dat storen van je boxen lijkt me heeeeeel sterk. Ik denk dat je die ergens anders in moet zoeken. Storing op dvb-t uit zich namelijk in het wegvallen van de stream en dus blokjes.

Geplaatst:

is er trouwens geen verticale buiten antenne die alles pakt dus zonder uit te richten,

iets in de trend wat 3 meter (piraten) amateurs nog gebruiken,

zou je zoiets aan kunnen passen (op lengte maken) voor de frequentie ?

ik zie wel zo'n soort (verticaal) antenne's voor binnen ontvangst.

Geplaatst:

Het lijkt me dat de antennes die voor mobile wagens worden gebruikt niet richtinggevoelig zullen zijn maar ik heb er nog geen gezien dus zeker weten doe ik het niet.

sab ultimate hd 88cm schotel (2 keer zelfde installatie)

samsung dvbt

Geplaatst:
Citaat:
zekers is die verticale antenne er; een #$#$#$$#$& verticale actieve staafantenne, 35 db versterker voor buiten postcodegebied
mitchel

mooie antenne, zoiets bedoelde ik ,
heb gekeken op de site via (google)
alleen staat er op de site geen prijs,
heb je deze en zo ja hoe bevalt ie?
Geplaatst:

En als je dan zo vriendelijk wilt zijn om hier neer te zetten wat die antenne kost. Dan wordt hij ook niet platgebeld.

Gast
Dit onderwerp is nu gesloten voor nieuwe reacties.