Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb te maken met een raar probleem. Eerst een beschrijving van mijn systeem:

Ik heb een loewe tv met dvb-s, een echostar 808, een triax 78 met 3 lnb's en een disecq switch 4 - 1(budget).

Nu de problemen:

*Als ik via loewe ingesteld op disecq kijk heb ik geen signaal op hotbird, verplaats ik de kabel (vanuit switch) naar de echostar dan heb ik geen signaal op astra 2. Terwijl ik dacht dat hotbird niet goed afgesteld stond.

*via de loewe en switch, geen signaal op de oude nederlandse zenders en nog enkele bekende kanalen (cnn, bbc world), de helft van de bbc op astra2 of andersom, afhankelijk van waar e tv op afgestemd stond bij het instellen van de tv (de zenders konden alleen gevonden worden bij instelling op astra1 zonder disecq)

*via de switch kijken met als instelling alleen astra1 kan en dan heb ik alle zenders (dus het komt er wel doorheen!). Idem voor astra2, op 1 sat ingesteld, alle kanalen

Is dit een probleem van de switch of van de Loewe? Ik heb altijd gedacht van de Loewe en zij worden gek van mijn geklaag, maar nu ik gezien heb dat echostar wel signaal geeft op Hotbird en niet op Astra 2, begin ik te twijfelen. Overigens krijg ik op echostar wel alle nederlandse zenders als ik via de switch kijk.

Ik ben het spoor bijster. Wie heeft een suggestie?

Groeten,

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Geplaatst:

Misschien een gekke vraag, maar heb je in beide ontvangers de juiste diseqc-poort aan de juiste satelliet (LNB) gekoppeld?

En de juiste LNB-instellingen (9750/10600) in beide ontvangers?

Ik kan er niets anders van maken dan dat het probleem toch in die contreeien gezocht moet worden.

Ger

Geplaatst:

poort astra 1, poort 2 astra 2 en poort 3 hotbird bij beide receivers. En bij beide receivers 9750/10600. Logische vraag, maar 'checked and double checked'.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het probleem in de switch zelf zit. Waarom zou die bij de ene instelling alles doorgeven en daarna maar de helft of zo. Maar ja, toen het bij de echostar ook niet feiloos was, kon ik niet anders doen dan de switch ook ter discussie stellen.

Dit is het dus niet. Iemand anders nog suggesties?

Groet!

Jos

Loewe concept l26 met dvb-s, triax 78, 4 lnb's met switch (astra 1,2, 3 twin en hotbird single), Xtrend ET9000 met openpli 2

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen