Psychosammie Geplaatst: 19 december 2006 Geplaatst: 19 december 2006 Ik heb gisteren mijn T6 ADSL aansluiting van Tiscali geactiveerd. Daarna direct internet via een UTP kabel. Vervolgens WLAN in het modem aangezet. Daarna direct ook draadloos internet. Dat ging ongeveer 15 minuten goed. Daarna werd de verbinding verboken. De telefoon gaf een korte piep. Dat gebeurt meestal als het oude inbelmodem de verbinding verbreekt. Dit inbelmodem zit nog in de PC en zat dus ook nog aangesloten op de splitter. Op de telefoon hoorde ik het ouderwetse modem geluid. Daarna was het definitief afgelopen. Het ADSL modem krijgt nu geen verbinding meer. Zou ik de splitter gemold hebben? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
EL PIÑO Geplaatst: 19 december 2006 Geplaatst: 19 december 2006 Als hij op de telefoon modemgeluid hoort, kun je er vanuit gaan dat hij geen telefonie heeft. Zo'n Zyxel emuleert namelijk geen fax/data. Ik denk zelf de splitter overigens, krijg je nog wel linesync? Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Psychosammie Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Geplaatst: 20 december 2006 Ik heb inderdaad een Zyxel modem. Een P-2602HW-D Series om precies te zijn. In bridge zegt me niets. Ik heb de splitter aangesloten. Op de splitter zitten het modem en de telefoon. Dat heeft gewerkt. Ik heb ook Tiscali telefonie aangevraagd maar zover ben ik nog niet gekomen. In dat geval had mijn telefoon op het modem aangesloten moeten worden. Als ik mijn modem aanzet lijkt hij verbinding te zoeken. Dat mag blijkbaar 5 minuten duren. Het DSL lampje gaat aan. Daarna moet het internet lampje gaan branden. Dat gaat soms 2 seconden branden daarna gaat alles uit en begint het modem weer van voren af aan. Ik denk zelf dus de splitter. Ik heb ook al geprobeerd zonder aangesloten telefoontoestel maar dat maakt niets uit. Ook het reset knopje lijkt niets te doen. Wat ik me nog kan voorstellen dat er gebeurd is, is dat het oude inbelmodem geprobeerd heeft in te bellen naar mijn oude inbel account. Hoewel ik dat altijd moest bevestigen dus vanzelf inbellen zou niet kunnen. Dat inbelmodem zit uiteraard ook via de splitter aangesloten. Maar daar mag hij toch niet stuk van gaan lijkt me. Schiet mij maar lek, ik weet het niet meer. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
EL PIÑO Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Even het modem direct op je hoofdaansluiting (Is/RA punt) aansluiten. Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Psychosammie Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Geplaatst: 20 december 2006 Aansluiten op het Isra punt zie ik niet zo zitten. Dat is namelijk buiten in de meterkast. Daar kan je vanwege de kou en vocht dat modem niet neerzetten. En kabels trekken wil ik niet. Daar heb ik nu juist draadloos voor gekozen. Ik zal nog eens testen zonder splitter. Verder wacht ik even het antwoord van de helpdesk af. En dan zal het denk ik wel bellen worden. Maar dan is het handiger dat ik ook thuis ben. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Psychosammie Geplaatst: 21 december 2006 Auteur Geplaatst: 21 december 2006 Dat heb ik inderdaad. En toen ging ik gisteren nog eens goed kijken en toen zag ik dat er vanuit de doos nog een draad naar boven ging. Voor de splitter dus. Stom, stom, stom! Ik had het kunnen weten. Ik heb die draad immers zelf aangelegd. Nou ja! Draad losgehaald en en modem een reset. En nu gaat ie weer als de brandweer. Probleem opgelost dus. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen