KeFJe Geplaatst: 19 december 2006 Geplaatst: 19 december 2006 Ieps iedereen , Wij gaan onze oude strong weghalen en vervangen door een pvr voor TV vl, aangezien de 9280 blijkbaar een afkooksel is van de 9300 denk ik dat de 9300 een betere keuze is , werkt deze nu correct met bvb de aston ci of toch beter de officiele CI? waar zitten de experten en hoe gaan de opnames ??? mvg KefJe Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD Dreambox 500s Gemini
Lemon Geplaatst: 19 december 2006 Geplaatst: 19 december 2006 Ik adviseer op grond van eigen ervaring in ieder geval de Aston CAM. En als je alleen of vooral naar TVV wil kijken, de CD/TVV-goedgekeurde uitvoering. Al werkt momenteel een van de juist daarvoor bedoelde handigheden niet: de fastscan van TVV-zenders. Maar dat komt vast wel goed bij een komende firmware update. Met opnamen heb ik nog geen problemen gehad. Andere posters overigens wel - zoek maar eens op dit forum. TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
tuuttuut Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Ik heb de 9280 gekocht; was een (nog steeds geldende) aanbieding (voor 449 incl. cam + cd-kaart). Nadeel van de 9300 is dat het hoe je het ook wendt of keert geen goedgekeurde versie is in de ogen van CD. Dus er bestaat een (kleine) kans dat dat ding op een gegeven moment niet meer zo werkt op de CD-kanalen. Nadeel van de 9280 is dat hij geen in/uitgang heeft zodat je er met name niets van af kan afhalen. Maar ja: wanneer doe je dat? Als je DVD's wilt branden; dan is het belangrijk; en anders niet. En daarom heb ik voor de 9280 gekozen. Xtrend ET9000 Multytenne Twin
Klaasius Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Heb jij het over de Arion 9300PVR-CD? Deze is namelijk hoe je het ook wend of keerd absoluut CD goedgekeurd! Via USB kun je gegevens van de harde schijf halen naar je PC overzetten naar MPEG ofzo en gewoon kijken of branden. Top toch? Arion PVR9300-CD Mediaguard cam Canal digital kaart Samsung 250GB HDD
Gast Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 De 9300 is er zowel in een algemene versie als in een goedgekeurde versie: AF-9300PVR: algemeen AF-9300PVR-Cd: goedgekeurd Wat Tuutuut zegt over het ontbreken van een USB-poort slaat op de AF-9280, het budgetbroetje van de AF-9300. De AF-9280 is vrijwel gelijkwaardig, maar gunstiger geprijsd.
KeFJe Geplaatst: 20 december 2006 Auteur Geplaatst: 20 december 2006 mmm , dus ben ik er nog niet echt uit , in mijn ogen zal er toch meer ondersteuning zijn op de 9300 , maar als er mensen mij vertellen dat hun 9280 goed werkt dan lijkt me dit wel een goede keuze ter vervanging van de strong. de 9300 kan ik goedkoper krijgen dan de 9280 in set , de kaart hebben we al dus de CI zouden we nog moeten kopen maar zelfs dan is de 9300 nog goedkoper... Greetz Kef Dreambox 7025 160GB Ronaldd TvVl CD Dreambox 500s Gemini
Gast Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Zou ik gewoon voor de 9300 gaan. En die Cd-goedkeuring is niet voor iedereen een pluspunt.
Lemon Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Ik zou dan ook voor de 9300 gaan - dan hoef je alleen nog te beslissen of je een 9300-CD (CD en TVV goedgekeurde) uitvoering wilt (zou ik aanbevelen als je toch alleen naar CD en TVV kijkt; vanwege ondersteuning en enkele snufjes zoals de fastscan), of een 'gewone' 9300 (waarschijnlijk handiger als je ook naar andere satellieten wil kijken). Groot voordeel van de 9300 t.o.v. de 9280 is (zoals anderen ook al hebben opgemerkt) de USB-aansluiting, waardoor je opgenomen films naar je PC kan overbrengen en eventueel branden op DVD. TV Vlaanderen Duo LNB Twin B&R 65 VU+ Solo2 M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)
toeternitoe Geplaatst: 20 december 2006 Geplaatst: 20 december 2006 Ik ben ook al enkele maanden eigenaar van een 9300-CD met 160 GB HDD, en ik heb er ook nog geen moment spijt van.. Als je over de (NL)grens gaat, is het prijsverschil trouwens verwaarloosbaar tussen een 9280 incl CI+TVVcard en de 9300 met aston en TVV card. Persoonlijk heb ik nog niet zoveel positiefs gelezen over de CI module van TVV/CD.. in de meeste forums staat deze beschreven als traag, en zou problemen geven bij Picture in Picture (geen dual decoding mogelijk van indien 2 gecodeerde zenders gebruikt in PIP) Persoonlijk heb ik dus de 9300 CD met 2x aston dual (1x voor TVV-card en 1x voor CD-card). Resultaat : snelle zaptijden, perfect werkende PIP,... Het feit dat je bij de 9280 niet 'weg kunt' met je opnames (maw geen USB) vind ik trouwens een niet te verwaarlozen nadeel (doet me denken aan de 'dode'-corder van telebrol). De fastscan is momenteel inderdaad niet echt een voordeel (wegens bug van naar ik vermoed TVV want voor enkele maanden werkte het perfect. Nu werkt het af en toe (meer niet dan wel)) Dus je moet zelf uitmaken of je een CD of normale 9300 wil. Ook de EPG gaat niet zo goed voor de vlaamse zenders, maar dat is een probleem waar blijkbaar de beiden (9300(cd)+9280) mee worstelen en dat volgens TVV via een softwareupdate zou verholpen worden (wanneer is alleen nog niet bekend). VU+ Duo/Solo2- TVV/CD/TNT SAT 4 x Twin LNB (Astra 13/19/23/28) Triax 78 Cm
Gast Geplaatst: 30 december 2006 Geplaatst: 30 december 2006 Citaat: Zou ik gewoon voor de 9300 gaan. En die Cd-goedkeuring is niet voor iedereen een pluspunt. Niet alleen het ontbreken van USB is een nadeel van de 9280. Ook het feit dat je slechts 2 (ipv 4 met de 9300) programma's tegelijk kan opnemen....
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen