Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Werkt bij een inverto-7000 de 2de KK ook als je er een gewone LNB aanhangt en de OUT-1 naar IN-2 verbindt?

Geeft dit geen gevaar voor de vb 18V die uit de 2de LNB komt en naar de eerste LNB gaat of omgekeerd?

• Moderator
Geplaatst:

Ja die werkt. Alleen zodra je op tuner 1 een horizontaal gepolariseerd kanaal bekijkt betekent dat dat je 2e tuner alleen nog maar horizontaal gepolariseerde kanalen kan selecteren. Je "lockt" zeg maar de polarisatie.

Het zou overigens geen kwaad moeten kunnen, bij een unicable systeem moet je em doorlussen. Volgens mij is de uitgaande bus spanningsloos, en staat daar alleen hf op, maar dat heb ik eigenlijk nooit nagemeten.

Wees wel voorzichtig, wijzig alleen wat aan je antenne kabels als je inverto uitgeschakeld is en geheel spanningsloos. Je zal namelijk niet de ereste zijn die zo zijn tuners stuk helpt.

Succes,

Wiz

VU+ Duo4kSe  met VTi    VU+ duo2 met VTi 

Triax 78, astra 1,2,3, HB

Geplaatst:

Ziet er een leuk ding uit, met veel mogelijkheden die aanspreken!

Wel duur die unirommel!

Ik denk dat nu vooral een LNB duoblok de 2KK maximaal aanspreekt, maar dan zit je met een 2de sat in de kou, zelfs met unicable!!!

Met meerdere dubbele LNB+diseqc schakelaars is het OK!

Nog een treffelijke editor en het is bruikbaar!

Geplaatst:
Citaat:
Wees wel voorzichtig, wijzig alleen wat aan je antenne kabels als je inverto uitgeschakeld is en geheel spanningsloos. Je zal namelijk niet de ereste zijn die zo zijn tuners stuk helpt.

Volgens $#@%!%#$#@#! is dat volledig en goed beveiligd!
  • Moderator
Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Voorkomen is beter dan er toch achterkomen dat dat toch niet helemaal het geval is.

Ik neem in elk geval geen enkel risico.

• Moderator
Geplaatst:
Citaat:
Ziet er een leuk ding uit, met veel mogelijkheden die aanspreken!
Wel duur die unirommel!
Ik denk dat nu vooral een LNB duoblok de 2KK maximaal aanspreekt, maar dan zit je met een 2de sat in de kou, zelfs met unicable!!!
Met meerdere dubbele LNB+diseqc schakelaars is het OK!

Nog een treffelijke editor en het is bruikbaar!

Da's dus niet waar, met unicable heb je daar dus GEEN last van. Daar kunnen beide tuners onafhankelijk van elkaar werken, maar goed, daar betaal je dan natuurlijk ook de hoofdprijs voor in vergelijking met normale lnbs.

Geplaatst:
Citaat:
Citaat:

Haha, nou dan was bij mijn de beveiliging zeker even uitgeschakeld, want bij mijn branden wel de boel door begin van het jaar! Dus spanning er af!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen