Spotvogel Geplaatst: 30 december 2006 Auteur Geplaatst: 30 december 2006 Zo, ik heb er nu een goedkoop Sweex adsl 2+ modem/router/4switch aan hangen, en dat gaat zo: Modem Status Connection Status Connected Us Rate (Kbps) 1018 Ds Rate (Kbps) 11054 US Margin 8 DS Margin 8 Trained Modulation ADSL_2plus LOS Errors 0 DS Line Attenuation 31 US Line Attenuation 13 Peak Cell Rate 2400 cells per sec CRC Rx Fast 0 CRC Tx Fast 0 CRC Rx Interleaved 3880 CRC Tx Interleaved 0 Path Mode Fast Path Met m'n W98 PC'tje , getuned met dat progje van Pino haal ik nu zo'n 6,8Mb download en 0,7 Mb upload. Dit is de PC met lanonboard, die andere met een PCI-lankaartje is iets langzamer. Ik neem aan dat een PC met XP nog wel wat rapper zal zijn, zal ik binnenkort 's testen. Ik had eerst voor het gemak m'n oude 4portsrouter er nog tussenstaan, toen was de download bijna net zo snel als nu, maar het browsen (wisselingen tussen URL's etc) was erg sloom, veel slomer dan met die Speedtouch er voor...
EL PIÑO Geplaatst: 30 december 2006 Geplaatst: 30 december 2006 Dat die snelheid nu nog zo laag is (hij traint op 11Mbit) kan (behalve Win 98) twee oorzaken hebben: - Je netwerkkaartjes zijn maar 10Mbit of hard ingesteld op 10Mbit. - De LAN-poorten op die Sweex zijn maar 10Mbit (dit is nog steeds meer regel dan uitzondering op goedkopere modem/routers). Na jaren zonder, ben ik toch weer van plan een schotel aan te schaffen.
Spotvogel Geplaatst: 31 december 2006 Auteur Geplaatst: 31 december 2006 Nee, al die hardware is volgens mij 10/100; ik ga er zonder meer van uit dat in dit geval W98 de resterende beperkende factor is. Ik zal binenkort even een XPlaptoppie lenen. Overigens, wat een gemak, zo'n modern modempie! Ik hoefde alleen maar even aan te vinken dat ik Wanadoo Family gebruikte, aansluiten, herstarten en na een paar minuten had ik een IPadres en werkte het, pffffffffffffffffffffffffff. Nu ik alle PC's rechtstreeks op de poorten van dat modem heb aangesloten loopt alles wel heel erg soepel: ik kon ook van iemand een Wanadoo Livebox kopen, maar ik neem aan dat dat verder geen voordelen meer biedt, en dit modem heeft wat meer mogelijkheden....
Spotvogel Geplaatst: 7 januari 2007 Auteur Geplaatst: 7 januari 2007 Zo, even de laatste follow up; gisteren even iemands laptop met XP er aan gehangen, en dat gaf ruim 1Mbit download, dus het werkt nu wel geloof ik...... Dus dat verhaal van Wanadoo dat alleen de Livebox het maximum zou kunnen halen is ook niet echt waar; immers die monteur haalde met Livebox krek hetzelfde...
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen