Ga naar inhoud


Geen signaal bij aanzetten echostar PVR 5020


Gast toppiedus

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn echostar verplaatst,(Kabels los) nu krijg ik bij het aanzetten de melding "geen signaal" door even in het menu de polariteit van "H" naar "V" en weer terug te zetten is er direkt weer signaal (90%).

Bij opname met de timer geeft dit problemen, weet iemand raad?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Marcel,

 

Ik wel eens gelezen dat, om elk risico te vermijden, je een receiver uit moet zetten als je de kabels losmaakt omdat er natuurlijk een klein stroompje loopt tussen de receiver en de LNB. Natuurlijk is dit geen standaard probleem want dan zouden we het ook wel echt uit ons hoofd laten om de receiver aan te laten staan als we kabels gingen losmaken; maar het kán gebeuren. Datzelfde geldt voor de aan/uit knop. In principe altijd eerst op standby en daarna eventueel echt uitzetten. Hij wil namelijk altijd iets wegschrijven als je hem uitzet. Bij mijn beide Philipsen is dat in elk geval het geval. En daar is dat ook regelmatig voorgekomen; direct uitzetten heeft vaak problemen gegeven. De oplossing was dan altijd: de software er opnieuw opzetten en dan waren alle problemen opgelost. Dus wellicht ook in dit geval: de software opnieuw laden. Het feit dat de polarisatie 'ineens' verkeerd staat wijst ook op dezelfde problemen. Want dan zullen er ook wel andere zaken 'verkeerd' staan.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels een nieuwe LNB gemonteerd (inverto Quad) zat toch al in de planning ivm aansluiting 2e Tuner hiermee is gelijk het probleem verholpen denk dat of de LNB niet 100% mer was of de kabelaansluiting geen 100% (stukje ingekort)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...