Ga naar inhoud

een programma opnemen en tegelijk ernaar kijken (Arion 9280)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb sinds een aantal weken een Arion 9280. Uiteraard ben ik bekend met timeshift en opnamemogelijkheden. Maar een ideale oplossing voor de onderstaande situatie heb ik nog niet tgevonden.

Stel: om 20.30u begint een film die tot 22.30u duurt. Maar ik kan het begin ervan niet zien omdat ik nog naar iets anders wil kijken; maar ik kan er vanaf 21.00u wel naar kijken. Hoe kan ik dan het handigst te werk gaan zodat ik vanaf 21.00u gewoon de hele film kan bekijken.

In afwachting van tips van ervaren gebruikers ..........

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Eh, ja dat begrijp ik. Dat is gewoon timeshift. Maar timeshift werkt alleen bij de zender waar je naar kijkt; en ik kijk op dat moment dus naar een andere zender. Of begrijp ik je niet?

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Dat is geen timeshift,

Stel:

Je kijkt Ned 1 van 20:00 tot 21:00,

Om 20:30 start er een opname op RTL 4 tot 21:30.

Het programma op ned 1 is afgelopen,

en je wilt de opname op RTL 4 vanaf het begin gaan kijken.

Je kiest dan RTL 4 , druk op play , en searched terug naar het begin van de opname op RTL 4 ,

en kijken maar , terwijl het laatste half uur gewoon wordt opgenomen.

Timeshift is terug gaan in een programma wat je kijkt.

Wat je nu doet is terug gaan in een lopende opname.

Geplaatst:
Citaat:
Stel: om 20.30u begint een film die tot 22.30u duurt. Maar ik kan het begin ervan niet zien omdat ik nog naar iets anders wil kijken; maar ik kan er vanaf 21.00u wel naar kijken. Hoe kan ik dan het handigst te werk gaan zodat ik vanaf 21.00u gewoon de hele film kan bekijken.

Ik zou dit zó doen: je moet de film van 20.30 van te voren programmeren. Dat kan op twee manieren: via de EPG van de bewuste zender, dan op het programma gaan staan en op rode opnameknop drukken. Of in Menu naar Installatie en daarin naar Timerinstellingen. Met de rode knop Toevoegen kun je het programma toevoegen. Dit moet je -nogmaals- dus van te voren doen. Vervolgens lekker kijken naar het andere programma. Om 21.00 ga je via de PVR knop naar je harddisk, kiest daar het dan nog lopende programma wat wordt opgenomen, druk op Play en vervolgens RW om terug te gaan naar het begin. Of druk op Play en op 0 (van 0%). Bij het begin weer Play en dan kijk je de film terwijl die nog wordt opgenomen, vanaf het begin af
(enig voorbehoud: ik heb geen 9280, maar een 9300)

TV Vlaanderen Duo LNB Twin

B&R 65

VU+ Solo2

M7 SAT801 (niet in gebruik; reserve)

Geplaatst:

Als je bij de arion een lopende opname start vanuit de PVR lijst,begint deze gelijk bij het begin en hoeft niet meer terug gespoeld te worden.

Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.

Geplaatst:

Een lopende opname? Bij mij lukt dat niet, als ik die start vanuit de PVR-lijst, kom ik op het punt waar-ie op dat moment aan het opnemen is. De truc met 0 ingeven voor 0% lukt trouwens, anders dan ik eerst schreef, ook niet - bij een lopende opname. Ik moet helemaal terugspoelen met RW (8x).

Als 't echt handiger kan, zou ik 't graag weten!

B&R 65

VU+ Solo2

Geplaatst:

Medesatters,

Dank voor jullie hulp. Ben er nu uit dankzij jullie.

Inderdaad, gewoon op zender 1 het programma opnemen (danwel via timer, danwel rechtstreeks via de rode knop) en gaan kijken naar zender 2; op een gegeven moment via PVR het programma kiezen van zender 1 waarvan de opname loopt. Deze opname niet stopzetten of afbreken maar gewoon voor die opname kiezen met OK; je ziet dan dat prgramma maar komt er 'live' in; dus je ziet dan de beelden live. Wat je dan moet doen is op de groene knop (play) drukken (je ziet dan ook aan de voortgangsbalk boven in het scherm dat je 'live' beelden ziet; wat je dan moet doen is NIET terugspoelen met de rode terugspeeltoets want dat gaat inderdaad veel te traag (Lemon: let op: hier is de oplossing voor jou), maar je kiest voor de pijltjestoets naar links (waarmee je dus ook het volume zachter zet); dat gaat razendsnel want je ziet dan ook de voortgangsbalk naar het begin schieten (met zo'n 4 a 5 minuten per seconde); eenmaal bij het begin de knop loslaten en hij begint bij het begin van de opname.

Jullie hebben mij op weg geholpen en ik heb het probleem van Lemon opgelost. En da's de bedoeling van een forum.

Ruud

Dank voor jullie hulp.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Juist, zo hebben wij elkaar inderdaad geholpen. Op de manier zoals tuuttuut het beschrijft, gaat het bij mij ook (alleen is de Play knop bij mij niet groen).

B&R 65

VU+ Solo2

Geplaatst:

Lemon,

Voor alle duidelijkheid stuur ik even een foto op van mijn afstandsbediening. Dan praten we over 'dezelfde' knoppen.

De gele pijl wijst naar de knop om, nadat je overgeschakeld bent naar de (lopende) opname via het PVR-menu, de voortgangsbalk te activeren van de opname en de rode pijlen wijzen naar de 'snelspoel-knoppen'.

Ruud

post-32894-1318258951,1673_thumb.jpg

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Ruud, wat een service. De afstandsbedieningen van de Arion 9300-CD (er zijn er twee) zien er nogal anders uit dan die van jou (Arion 9280). Maar het gaat bij mij om de knop (zonder kleur) waar Play boven staat.

Het is voor mij momenteel nogal moeilijk om snel een foto te maken van de afstandsbediening, en deze als bijlage bij te voegen. Maar de layout van de grote afstandsbediening van de Arion 9300-CD is te vinden op blz. 11 van de handleiding, die hier te downloaden is: http://www.b0mbeeck.nl/view/387.pdf (je moet in deze url wel nog iets aanpassen voordat-ie werkt; maar anders wordt-ie op dit forum automatisch gescrambled) op het plaatje op blz. 11 ontbreekt bij de bedoelde toets het woord Play, dat er in werkelijkheid wel bij staat.

B&R 65

VU+ Solo2

Geplaatst:

OK, weer wat geleerd.

Maar het belangrijkst is dat je nu weet hoe je snel kunt spoelen in een opname die nog loopt en ik weet nu hoe ik een lopende opname kan gaan kijken terwijl hij blijft opnemen.

Ik heb de Arion 9280 nu 3 weken en omdat ik er niet de hele dag mee zit te spelen (opnemen, pippen, etc) duurt het even voordat ik er handigheid in krijgt. Dat was ook de reden waarom ik deze vraag op het forum stelde.

De echte reden waarom ik hem overigens gekocht heb is timeshift; daar maak ik bijna dagelijks gebruik van. Wij kijken elke avond (nu dan even niet door de winterstop) om 23.00u naar Pauw en Witteman; en omdat we elke avond nog een blokje om lopen willen we nog weleens het begin missen; en dat gebeurt nu niet meer. Ik zat eerst aan een DVD HD-recorder te denken maar omdat ik hiermee ook een 3de tuner (voor op de slaapkamer) heb was dit voor mij dé oplossing. Nu kan ik ook nog een voetbal of formule 1 kijken, ook als mijn dochter thuis is (want zij had al een eigen tuner).

Mogen we nog maar veel van elkaar leren.

En nu ik je toch 'spreek': ik neem niet aan dat ik de enige ben waarbij de 'geweldige' Mediahighway EPG de laatste dagen alleen maar 'nu en straks' laat zien?? Ze (we?) moesten die lui eens aanklagen wegens het niet nakomen van afspraken; we betalen immers voor deze service middels ons abonnement bij hen. Want daar adverteren ze toch mee? Misschien iets voor consumentenprogramma's zoals Radar? Die willen daar nog wel eens op in springen.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Geplaatst:

Mogen we nog veel van elkaar leren - daar sluit ik me bij aan. En inderdaad heb ik weer wat geleerd.

Er zijn nog twee ergenissen met mijn TVV-abonnement. Dat is 1) dat de TVV-fastscan het niet doet (misschien een probleem van de Arion, misschien van TVV; de CD+-fastscan doet 't wel). 2) dat de EPG niet goed werkt. Daar heb je helemaal gelijk in. Vooral de Vlaamse zenders geven maar weinig informatie (meestal alleen now/next). Maar nu zie ik al een paar dagen de programma's van Nickelodeon bij Nederland 2 staan, dat is helemaal gortig!

Ik hoop dat de problemen binnenkort opgelost worden. Anders snijdt men bij CD+/TVV uiteindelijk in eigen vingers!

B&R 65

VU+ Solo2

Geplaatst:

Probleem is dat ze zo'n beetje een monopoly hebben; ze hebben alleen concurrentie van de recente ontwikkeling door terristische ontvangers. Die lopen als een trein. En dat de fastscan CD-TVV niet werkt is inderdaad een (recent) probleem; dat was een paar weken geleden nog niet heb ik begrepen.

En over die EPG zullen we het maar niet hebben; ben in elk geval 'blij' (als je begrijpt wat ik bedoel) dat jij (en dus ook anderen) het ook hebben; ligt het in elk geval niet aan mijn receiver. Ik heb ook 2 Philipsen 6072; die hebben ook een EPG maar waar die de gegevens vandaan halen weet ik niet. Ik heb er niet-originele software op zitten van een site die heel erg goed werk verrichten men echt uptodate zijn; om de paar weken komt er nieuwe firmware uit; bij hun zie ik 2 kanalen van één dag op een scherm (moet alleen naar rechts scrollen om de volgende 2 te zien). Ik zal op dat forum (ook erg druk bezocht) eens vragen waar zij die EPG-gegevens vandaan halen. Want dat komt natuurlijk van een of ander kanaal vandaan. Als we dan misschien op dat kanaal onze EPG afstellen dan krijgen we in elk geval iets meer te zien in zo'n periode als nu waarin er dus haast geen info beschikbaar is; maar ik weet niet of dat werkt. Ik hou je (jullie) op de hoogte.

Suc6.

Xtrend ET9000

Multytenne Twin

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen