Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij het opstarten van XP blijft mijn PC steeds een 30-tal seconden "hangen" vanaf het ogenblik dat het opstartscherm verschijnt (XP-logo). Er is ook geen enkele activiteit van de HD te zien (LED blijft gedoofd). Eerst dacht ik dat het een probleem was in het BIOS (OS installed of niet), maar wijzigen van de instellingen brengt geen soelaas. Daarna heb ik Windos opnieuw geïnstalleerd, en de problemen doen zich ook voor met enkel windows (dus geen enkele software) en de drivers geïnstalleerd. Mijn moederbord is een Asus A8N-SLI met video-kaart MSI Geforce7600. Ik start op van een SATA-drive, niet in RAID. Kan iemand mij verder helpen?

Geplaatst:

Zit er in deze pc een netwerkkaart, die niet is aangesloten op een netwerk?

Het lijkt er n.l. op dat er een netwerkkaart is op zoek naar een verbinding, deze "loopt" dan alle ip adressen af.

Mocht het idd zo zijn dat er een ongebruikte netwerkkaart in zit zijn er een paar opties,

1) de kaart uit de computer verwijderen

2) de kaart in de hardware config uitschakelen.

3) de kaart handmatig een ip adres geven.

Aanvulling:

Heb je geen ongebruikte lankaart in je pc, of is dat niet de oorzaak?

Microsoft geeft hier een mogelijke oplossing.

suc6

Geplaatst:

Geen problemen met de lan-kaart. Volgens de knowledgebase van Windos zou de PC moeten "hangen" voor hij het welkomstscherm heeft, dat doet hij dus niet. De PC start op, ik krijg het logo en de bewengende balk onderaan. Gedurende een 30-tal seconden blijft die balk verder gaan, stopt even, waarop de harddisk terug tot leven komt en de PC verder opstart. Ik heb gedacht aan problemen met de hardwareherkenning, en alle kaarten uit de slots gehaald (op de videokaart na), maar met hetzelfde resultaat. Volgens Asus heb ik de laatste versie van het bios (versie 1011, op internet vind ik enkle 1009 terug), Heeft iemand nog ideeën?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen