Ga naar inhoud

[ARION AF9300] firmware 2081 geeft harddisk probleem?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik zit met het volgende probleem: na de upgrade van mijn firmware naar ver2081 start de tuner niet meer op zolang de HD er in zit. Na het opstarten verschijnt het scherm "initialiseren van de harddisk". Na zon half uur wachten maar eens de HD losgekoppelt en ja hoor het werkt. factory reset gedaan, Hd weer aangesloten en weer bij opstarten de melding Initialseren van HD.

de volgende stap is om de harddisk te formatteren in mijn pc en weer terug te hangen, maar mischien weet iemand anders nog een (snellere ;-) tip?

Geplaatst:

opgelost!

onder windows alle bestanden van de HD verwijdert. de boel teruggeschroefd en het geheel start weer fatsoenlijk op. de tuner voor de zekerheid de HD nog maar even laten formatteren. (windows wil HD niet formatteren (volume to big for fat32)

volgende keer dus toch maar van te voren de tuner de HD laten formatteren :-(

benieuwd of nu alle problemen zijn opgelost

Geplaatst:

@IQzero,

Verwijderen was waarschijnlijk niet nodig geweest. Defragmenteren is meestal voldoende. Dat kan gewoon met de windows defragmentatietool terwijl de Arion via USB met de PC verbonden is.

Let wel, als je van een hele oude firmware van ARION geupgrade hebt is het beter om een keer de harddisk door de arion te laten formateren. Het formaat schijnt in de loop van de tijd veranderd te zijn.

Lionking

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen