Gast Geplaatst: 24 december 2006 Geplaatst: 24 december 2006 Sinds kort in bezit van arion 9300. Dacht 4 opnames tegelijk te kunnen maken. Nu blijkt dat wanneer ik ned. 1 en ned. 2 tegelijk opneem er altijd een vast slaat. Dit zelfde gebeurt wanneer ik ned. 1 kijk en ned 3. opneem en tussendoor even zap tussen de zenders. Wat doe ik fout? vriendelijk groet ertie ------------------ arion 9300 160gb/2xtwin lnb/2xdisq/visiosat bi/aston 1.07 dual
cornea Geplaatst: 24 december 2006 Geplaatst: 24 december 2006 moet gewoon lukken,probeer anders eerst even rebooten (spanning eraf) of anders fabrieksreset,FW opnieuw instaleren of HDD formateren. Rebox 9000 ,triax 88cm 4 x quad LNB.
Gast Geplaatst: 25 december 2006 Geplaatst: 25 december 2006 Bedankt Zal e.e.a. proberen. Lukt het niet dan terug leverancier. vriendelijk groet ertie ------------------ arion 9300 160gb/2xtwin lnb/2xdisq/visiosat bi/aston 1.07 dual
tuuttuut Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 Ik denk dat er niets fout is je met receiver; maar je moet wel beschikken over het volgende: - geen doorgelust signaal (dus niet 1 kabel van je LNB naar de reciever) maar 2 afzonderlijke LNB signalen (dus 2 kabels en dus ook minimaal een duo-LNB) - en daarnaast moet je (maar dat weet ik niet zeker) ook een Aston dual LNB hebben ÈN in je Arion in het menu aan hebt gevinkt dat je 'Dual Decscamble' wilt hebben; maar het kan zijn dat dat laatste alleen maar met PIP-mogelijkheid te maken heeft. Want pippen kun je in elk geval alleen met een Aston Dual. Ik stuur je een manual mee van de Echostar; die is voor een groot deel hetzelfde als de Arion die jij hebt; kijk vooral op pagina 11 t/m 13; daar wordt het keurig uitgelegd. 1284565-manualarion.pdf Xtrend ET9000 Multytenne Twin
Gast Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 Bedank voor de manual, beschik over twee twin lnb's en dus twee kabels. Heb een aston dual CI. Dual Descramble aangevinkt (gister ontdekt). Ik denkt dat het probleem in de Aston zit. Opnemen van twee FTA (BBC, lokale omroep) zenders tegelijk gaat wel goed. Het gaat fout als er een Nederlandse (CanalDigal) zender tussen zit. Opnemen van 1 nederlandse met timer (dus zonder te kijken)gaat wel goed. Vandaar dat ik de Aston van het probleem verdenk. vriendelijke groet ertie ------------------ arion 9300 160gb/2xtwin lnb/2xdisq/visiosat bi/aston 1.07 dual
tuuttuut Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 Heb je de 2.14 versie van de Aston? En heb je het apparaat al 'hard' eens uitgezet, 30 seconden gewacht en dan weer aangezet? Dat wil nog wel eens helpen. En wat zie je als je bijvoorbeeld Ned 1 opneemt en door op OK te drukken je de zenderlijst op het beeldscherm ziet; als ik bijvoorbeeld Ned 1, 2 en 3 opneem en vervolgens neem ik rtl4 op dan laat hij diverse zenders in de lijst in het zwart zien omdat ik die niet meer kan kiezen. Bij jou zou dat dan al moeten gebeuren als je bezig bent met Ned 1 op te nemen en je dan de zenderlijst op het scherm laat zien. Me dunkt inderdaad dat het aan de CAM ligt. Xtrend ET9000 Multytenne Twin
Gast Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 Probleem opgelost, Bedankt voor de reacties forum werkt perfect. Was inderdaad de Aston. Heb blijkbaar bij de aankoop een oudere versie ontvangen. Updaten lukt niet omdat de het update-kanaal "STB COMTAG" niet in de arion lijst zit en ook niet handmatig in te voeren is. Heb Aston ddaarom bij leverancier ingeleverd en nieuwe 2.17 ontvangen. vriendelijke groet ertie ------------------ arion 9300 160gb/2xtwin lnb/2xdisq/visiosat bi/aston dual
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen