Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op mijn twinhan pci kaart krijg ik slechts een level van 40% en een quality van 40% op hotbird. Wanneer ik de schotel met dezelfde kabel verbind aan een digitale tuner krijg ik een signaal van ongeveer 80% op beide balkjes. Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Geplaatst:

Als het beeld wel goed is zou ik me er niet druk om maken.

Kan zijn dat de schaalverdeling niet helemaal lekker geregeld wordt.

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Geplaatst:

Als de Twinhan op een andere schotel meer signaal gaf dan is dat gedeelte dus wel goed. Dan zou ik het in eerste instantie toch in de fijn afstelling van de schotel zoeken en de bekabeling goed controleren. De level en quality aanduiding is tussen twee verschillende ontvangers niet goed te vergelijken. Ik weet niet om welke Twinhan kaart het gaat, maar mijn SAT-CI 1034 geeft bij een level van > 60% en een Q > 55% een goed beeld onder progDVB.

Albert_H

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Met de 1030A heb ik geen ervaring, er zit in ieder geval aan andere tuner op dan op de 1034 en je hebt er ook andere drivers voor nodig. Dus ze zijn wel duidelijk verschillend. Ik zou toch eerst maar eens je schotel uitrichting nalopen. Heeft je vriend dezelfde schotel grootte? Heb je er nog DiSEqC spul tussen zitten ?

Albert_H.

Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.

Geplaatst:

Mijn vriend heedt dezelfde diameter van schotel ook met een monobloc lnb. Ik probeer mijn schotel minimaal te verdraaien hetzij in horizitale dan in vertikale richting telkens vermindert het signaal. Mogelijks zou het misschien kunnen dat mijn schotel te laag staat t.o.z. van de zijne die op het eerste verdiep staat.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen