crni Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Geplaatst: 27 december 2006 Ik dacht dat 7020 geen problemen met de voeding heeft. Ik weet niet wat ik verder moet doen, ik heb alles al geprobeerd. Misschien moet ik toch iemand laten komen met meer ervaring. Bedankt voor de hulp
rommelaar Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 Inderdaad CRNI daar heb je gelijk in de voeding van de 7020 moet het makkelijk aan kunnen. Als je eens probeer in het rotor menu, dan naar volgende pagina.Dan boven in plaats van positie,draai naar satelliet. Dan de betreffende sat waar je de rotor heen wilt laten draaien.Dan ok. Kijk eventueel als dat kan bij jou of de rotor nu draait. O ja vergeet niet even goto aan te vinken. succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
crni Geplaatst: 27 december 2006 Auteur Geplaatst: 27 december 2006 De rotor draait alle kanten op maar hij onthoud de possities niet dat is het probleem.Als ik draai naar possitie 0 draait hij helemaal naar de andere kant. 51.28.39 Noord 5.41.07 Moet het in decimalen of in graden?
rommelaar Geplaatst: 27 december 2006 Geplaatst: 27 december 2006 mijn 7020 werkt in graden. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
rommelaar Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 Hoeft niet dat moet goed staan.Krijg het idee dat je schotel toch niet helemaal goed staat afgesteld. Probeer eerst eens handmatig in het rotor menu je schotel op 0 graden te zetten.Als hij daar op staat niet vergeten deze positie op te slaan.Als dat is gebeurd kan je hem eens naar 0 graden laten draaien.Dan moet hij dat wel doen. Als dat is gelukt draai dan eens wederom handmatig 13 graden terug naar hotbird,en zet die op positie 1 en dan bv astra op 2.Deze 2 liggen dicht bij elkaar en kunnen dus ook als de schotel niet goed staat uitgericht ontvangen worden.Bijde satelieten dan opslaan en kijken of hij er zelf heen wil draaien.Doe dit eventueel met een satfinder zodat je zeker weet dat hij op deze sats goed staat uitgericht en dat je beeld hebt. succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
crni Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Geplaatst: 28 december 2006 Wat bedoel je met "het moet goed staan", ik heb het geprobeerd op de manier die jij verteld hebt, maar het lukt niet. Na een paar keer gewisseld te hebben vergeet hij de 13 of 19 graden. Ik denk dat de schotel goed uitgericht is, ik heb het gedaan op de "boeren" manier zoals het op de site staat. Op sirius had ik 92% signaal.
rommelaar Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 Word nu moeilijk CRNI. Heb je ook in het menu sateliet configuratie het schermpje op meerdere satellieten met disecq rotor staan? Je hebt goto bij handmatig instellen niet aangevinkt neem ik aan.Dat is goed. Je hebt handmatig tot maximale uitslag gedraaid en toen opslaan ingedrukt. Als je de satellieten voor de eerste keer hebt opgeslagen,heb je dan beeld? Begrijp dat hij er na enige keren weer af loopt en dan zijn eigen gang weer gaat. Doet hij dat ook als je dan in plaats van positie in het rotor menu het commando draai naar opgeslagen positie gebruikt? Als ik alles op een rijtje zet is volgens mij in ieder geval de motor niet stuk.Want dan zou hij niet draaien.Wat de dream betreft geloof ik ook niet dat het diseqc gedeeltje stuk is.Heeft meer met een foute instelling te maken. Heb weer even wat huiswerk gegeven waar je hopelijk mee aan de slag kunt. succes en laat het even weten. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
rommelaar Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 Nog even wat dingetjes waar je naar kan kijken. ga naar rotor configuratie. Daar moet dus staan meerdere satellieten via diseqc rotor. scrol onder lnb naar 1 van de nullen die daar staan.Dan ok. Je bent nu in het lnb config menu. Ga nu naar volgende pagina.blauwe knopje. kijk of het volgende bij je is ingevuld toneburst geen 2 version 1.2 3 A/A 4 geen 5 geen Als dit allemaal zo staat zoals beschreven moeten we weer verder zoeken. succes Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
sattos Geplaatst: 28 december 2006 Geplaatst: 28 december 2006 hallo dat probleem heb ik ook met moteck sg2100a en dreambox 7020. op arabsat heb ik goede signaal.en als ik in menu "draai naar 0 punt"dan ontvang ik sirius ook goed signaal,maar geef ik hem bijv commando ga naar nilesat of hotbird doet deze niks. ik zit ook al weken te klooien met die menu,ik weet ook geen raad. sorry dat ik mijn probleem in andermans topic zet mvg
crni Geplaatst: 29 december 2006 Auteur Geplaatst: 29 december 2006 Hallo, citaat: kijk of het volgende bij je is ingevuld toneburst geen 2 version 1.2 3 A/A 4 geen 5 geen bij mij staat dit ook zo. Citaat: Ik gebruik usals. -------------------------------------------------------------------------------citaat: Als je installatie goed staat(wat ik betwijfel)dan hoef je voor usals niets op te slaan in je ontvanger, en loopt hij zo naar de positie die in je settingslijst staat aangegeven Het zou kunnen dat je diseqc 1.2 (motor sturing)nog aanstaat, dat moet je natuurlijk voor alle posities uitzetten Anders krijg je rare verschijnselen bij het gebruik van Usals Het mooie van Usals is juist dat je ontvanger het geheel voor je uitzoekt, en je niet handmatig je posities in hoeft te geven Maar bij de usuals moet ik toch mijn positie invullen, noord en oost. Waar moet je disegc 1.2 uitzetten? Het heeft vroeger goed gewerkt. Het probleem is begonnen tijdens het wisselen van de positie is de dreambox vastgelopen, en sindsdien heb ik deze problemen. Toen heb ik multibot gebruikt. Daarna heb in de gemini 3.30 ingezet.
rommelaar Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 Begrijp het Sjaak. Ik heb alleen opgegeven waar mijn ontvanger op staat. Bij mij werkt het perfekt.Draait netjes naar alle posities. Ik heb van het begin af geen problemen gehad met hetgeen reeds was ingesteld in de dm7020.Als je dan hoort dat een ander wel met problemen zit ga je eens kijken wat jou instellingen zijn,zodat ook degene met de problemen eens kan vergelijken. Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers. Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.
workshop Geplaatst: 24 januari 2007 Geplaatst: 24 januari 2007 Vroegah... toen ik nog met Gemini werkte heb ik dit bij een paar oude versies vaak gehad (Gemini 2.5 en 2.6) Meestal was dit mijn eigen fout. Ik vergat altijd om mijn gps positie in te voeren en als hij dan op 19.2 astra stond dan was ik gewoon deze sateliet kwijt. Of als ik braaf had uitgericht op sirius dan was sirius gewoon weg. Wat voor mij werkte was dit (onder elk image op de dreambox) uitzetten, button rechts (up) ingedrukt houden voor flash erase dit killt nu all oude info uit de flash, flashimage dus in jouw geval de 3.x, blijft netjes staan, je bent wel alle andere info (favouriten, bouqets ect) kwijt. Je krijgt nu de normale menu's, taal, en dan sat menu, met rotor kies voor optie 3 many satelites. hierna (misschien nog menuutje extra afhankelijk van image) komt het setup menu voor de rotor/usals. VUL meteen je gps positie in. Doe dit aan de hand van een website. (weet niet meer welke, maar er zijn er een paar waar je gewoon je postcode intikt en hij komt met een gps locatie dacht dat het www.maporama.com was) sla dit op (save/green button) verlaat nu dit menu (lame/exit) ga naar service/organising, doe nu een scan van de astra of hotbird. En kijk of het werkt. Ik hoop dat het bij je werkt, bij mij werkte een flash erase vrijwel altijd, maar het is een laatste redmiddel. (draai zelf met Dreambox 7000s, 128mb usbstick, 80gb harddisk, Triax 89 cm, Moteck SG2100a, Invacom LNB)
spaghetto Geplaatst: 27 januari 2007 Geplaatst: 27 januari 2007 Heb je niet toevallig de longitude met de latitude verwisseld? Nokia Dbox1+Amon 5.2 cam + Gregorian Delta Star 90 cm en een nokia Dbox2 erbij.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen