Jurr Geplaatst: 25 december 2006 Geplaatst: 25 december 2006 Momenteel ben ik bezig met een Echostar 890 aan te sluiten op een GSO installatie in een Duits appartementencomplex. Helaas krijg ik met geen mogelijkheid ontvangst met Canal Digitaal: een aantal transponders in de lage frequenties zoals TAQUILLA en de nieuwe regionale zenders doen het maar de Canal Digitaal transponders zijn niet te ontvangen. Tot verkort hing er een eenvoudige digitale FTA ontvanger die geheel standaard was ingesteld en deze kan alle digitale transponders ontvangen inclusief die van Canal Digitaal want BVN doet het prima. Nu vraag ik mij af of er nog speciale instellingen zijn voor een GSO installatie die op een of andere manier door de FTA ontvanger wel gedaan worden. De Echostar is werkend afgekoppeld van een installatie waar alleen een enkele LNB voor Astra 19,2 aanwezig is. In het instellingen menu van de FTA ontvanger staat het volgende in het Duits: Laag 9750 Hoog 10600 DiSEqC 1 22 KHz auto LNB an Bij de Echostar heb ik als LNB type Universal LNBF gekozen. Hierbij komen laag en hoog overeen en staat 22 KHz geactiveerd voor bandbesturing en 13V/18V voor polariteitsbesturing. Iemand enig idee wat de juiste LNB instellingen kunnen zijn voor de Echostar. Morgen als het licht is, ga ik maar eens proberen meer informatie over de GSO te krijgen. Alvast bedankt!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen