fjskmdl Geplaatst: 25 december 2006 Geplaatst: 25 december 2006 Ik zou graag mijn schotel draaibaar maken dmv een motor. Momenteel gebruik ik een pc + skystar 2 pci kaart als ontvanger. Is dit mogelijk? Skystar 2 heeft diseq1.1 ondersteuning. Weet iemand welke motor zeker zal werken in combinatie met die kaart? En is diseq1.2 bvb backwards compatibel?
jalza Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 ja hoor je kan bijna elke motor wel gebruiken ,het heeft meer met het programma te maken waar je je motor mee stuurd ,het kan zijn dat in sommige gevallen je een aangepast skynet dll moet gebruiken. Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Albert_H Geplaatst: 26 december 2006 Geplaatst: 26 december 2006 De SS2 heeft van huis uit alleen DiSEqC 1.1 ondersteuning en kan maximaal 350mA aan het antenne systeem leveren. Dat zijn de gegevens van de fabrikant. Met een aangepaste Skynet.dll zijn echter ook de DiSEqC 1.2 commando's beschikbaar zodat het daarmee mogelijk is om een motor te bedienen. Verschillende DVB programma's zoals MyTheatre en dvbDream hebben ondertussen de DiSEqC 1.2 en/of USALS geïmplementeerd. Voor andere programma's kun je dan de DiSEqCSS2 plugin gebruiken. De SS2 heeft een powerconvertor aan boord die van de 12V spanning die hij van de PCI bus krijgt de 13 en 19V LNB voedingspanning maakt. Deze convertor kan 350mA leveren maar is niet overload beveiligd. Een langdurige overbelasting kan het 102 spoeltje op de print zo heet maken dat deze doorbrand. Een LNB kan, afhankelijk van merk en type tussen de 100 en 250 mA trekken. De rest blijft dus over voor de motor. Veel motoren hebben om te starten even tussen de 250 en 350 mA nodig en als ze eenmaal lopen tussen de 100 en 200 mA. Die startstroom is soms een probleem. Als de kaart deze niet kan leveren komt de motor niet op gang en dan kan er langere tijd een vrij grote stroom blijven lopen. Ook een vastzittende of zwaar draaiende motor kan tussen de 200 en 500 mA trekken. Bij mij draait het goed met een SM3D12 motor, maar ook een Stab HH120 en een Motec SG2100 gaf geen problemen. Alle motoren trokken onder de 200mA en kwamen goed op gang. Wel heb ik om goed te kunnen werken de Golden Interstar twin LNB die ik erop had zitten en die 230mA trok vervangen door een Inverto twin die maar 120mA nodig heeft. Met de Golden Interstar LNB kwam de SG2100 soms niet op gang. De SM3D12 wil bij mij niet onder USALS lopen vanuit de SS2. Het GOTO xx commando wil niet, GOTO nn werkt goed. Het is echt even zoeken en rommelen met de verschillende versies DVB software, drivers en plugins. Lang niet alles werkt goed samen, en niet alle Skynet.dll versies zijn gepatched. In het DVBNetork forum op de Happysat site staat een stickie over de DiSEqCSS2 plugin met veel nuttige info. DiSEqC 1.2 omvat ook 1.1. Succes ermee. Albert_H. Nextwave Plus 2500SUC met Canaal Digitaal kaart en penta 1.09, PCTVsat, Skystar 2, Skystar 1 CI, Technotrend V 1.3, DEC3000, 80cm schotel met twin LNB draaibaar op een SM3D12.
fjskmdl Geplaatst: 26 december 2006 Auteur Geplaatst: 26 december 2006 ok bedankt hier weet ik al veel meer mee.
fjskmdl Geplaatst: 28 december 2006 Auteur Geplaatst: 28 december 2006 Ik heb intussen een motor gekocht, maar ik heb een probleem bij het instellen. Voordien stond mij schotel gericht naar astra 19.2 Via maporama.com heb ik lattitude en longitude opgezocht: Lat-Long: 50.85 (50°51') | 3.286 (3°17') In de handleiding van de motor zag ik het volgende: Elevation And Declination angle tables: Your site lattidude: 50 | Elevation angle: 40 | Decliation angle: 7.296 Ik heb de elevation op 40 gezet van de motor. De vertikale hoek van de schotel zelf staat nog steeds op 28 (was vroeger, zonder motor ook zo) Ik lag in de sat4all tutorial dat je best afstelt adhv sirius (5°) Het probleem is dat ik deze gewoon niet kan vinden... De schotel staat aan de zijgevel en ik weet eigenlijk niet of die voldoende kan draaien om sirius te bereiken... Waarom stel je best af adhv sirius en bvb niet adhv astra 19.2? Ik heb ook geprobeerd om bvb hotbird 13° te ontvangen door de schotel 6 graden te verschuiven (adhv satfinder, hierbij ook wat aangepast aan elevation van de motor), maar ik ben er nog niet in geslaagd om iets anders dan astra 19.2 te ontvangen.... Weet iemand wat ik verkeerd doe? Ik begrijp ook niet goed waarvoor ik die longitude 3.286 nodig heb. Kan ik eventueel de motor goed instellen adhv astra19.2 ipv sirius? Alvast bedankt voor het antwoord
jalza Geplaatst: 29 december 2006 Geplaatst: 29 december 2006 Lees eerst in de data base de uitleg over het afstellen van een motor ,volgens mij heet het afstellen op de boeren manier. http://www.sat4all.com/forums/showflat.p...=1&vc=1 wat betreft de long titude die heb je nodig om te weten waar je nul punt zit ,jij zit net iets dichter bij de Astra 1C at 2.0°E ,dan bij sirius die op 5 E staat,dus kun je het beste uitrichten op 2 E. niet met je motor gaan draaien want dan kom je in het algemeen verder van huis. jezelf voornemen om de stappen in de goede volgorde te nemen ,want sla je wat over of niet precies genoeg,dan blijf je bezig. Maar als je eerst goed leest en dan pas handeld dan is het niet al te moeilijk. Veel succes Dreambox 800HD 90 cm noname Draaibaar openPLI powerdDreambox 500HD 90cm Draaibaar OpenPli powerd2x skystar2 + Prof 7300 op draaibaar 90cm Arriva 102 mini voor onderweg.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen