Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Lekker rustig op het werk dan maar brainstormen.

Idee : analoge ontvanger afstemmen op DVB kanaal dan video out --> pc (tv kaart) dan met software de DVB stream decode'n

Iemand al eens hiermee gespeeld?

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Geplaatst:

Volgens mij zit in het video-out signaal geen DVB stream, ook niet uit een digitale ontvanger.

Rien

Geplaatst:

Zal nie werken!

Je moet de gemultiplexte stream hebben, en die zal je alleen met speciale chips kunnen vinden, zo zou ik aanraden een dig tunerprint in je PC te stoppen en an ev streams te gaan onderzoeken...

Kijk anders eens in een oudere digitale tuner en zoek info op het net over de diverse chips...

Met de nieuwere generatie zal je alrap op custom chips botsen en geen info vinden die je verder helpt...

Er is wel wat "educatief mee te doen"!

Geplaatst:

Nee helaas, dat gaat niet werken. Allereerst zou je dan een MF uitgang moeten nemen. En die kunnen invoeren op een losse demodulator. Een analoge ontvanger gebruikt FM demodulatie en bij digitale receivers wordt QPSK gebruikt. Dat is een erg groot verschil. De DVB-S stream heb je dus pas als er een lock is op het digitale signaal. Dat betekend ook dat het signaal eerst door de demodulator heen moet.

Brainstormen ok, maar wat is het nut hiervan?

Als je DVB-S(2) stream wilt onderzoeken, gewoon een DVB-S(2) kaart in je pc stoppen die overweg kan met TS reader software. Dat kun je een hoop leuke dingen doen.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Het heeft ook geen enkel nut, 't was zo rustig op 't werk dat ik me verveelde en maar eens ben gaan denken wat te doen met de oude analoge tuner.

Martin

Easyvdr based VDR 1.7.29 server met als clients S100 & Kreatel vip 1710 / 1960 en hopelijk snel een Raspberry Pi

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen