Ga naar inhoud


[all] PLi® Garnet Images Suite 20061228 Rev.2164


hemertje

Aanbevolen berichten


  • Reacties 502
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Citaat:
doe eens de CCcamd 1.4.0 (met de config) uninstallen.
Dan de box resettten en vervolgens bij de oude softcams de CCcamd 1.3.0 (met de config) installeren.
vervolgens weer de box rebooten en vervolgens testen maar.


Bovenstaande geprobeerd met als resultaat na 'n 1/2 uurtje al langzamer.
Blauweknopingedrukt en na 15 sec een reactie. Word steeds trager.
Ga nu flubber er weer inzetten, maar als er nog ideeen zijn dan ga ik die zeker ook proberen.

dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Post eens de output van 'ps', en 'df'.

Dit om te zien of een proces teveel geheugen gebruikt, of dat er teveel data in /tmp gezet wordt.

 

Beide zorgen er voor dat het werkgeheugen opraakt, met een trage box tot gevolg.

 

Je kan ook nog eens met 'top' kijken of er een proces boven de 50% CPU staat te draaien, dat zorgt er ook voor dat de box traag wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

vandaag eindelijk de update gedaan van emerald naar Garnet (flubber overgeslagen).

Nu loop ik tegen het volgende op, waarvoor ik nog geen oplossing kan vinden:

 

ik wil mijn netwerkdrive met SMBFS mounten. Echter in de dreambox mount menu kan ik alleen NFS of CIFS kiezen. Als ik via de webinterface SMBFS kies en dan weer in de dream kijk, staat deze toch op NFS.

 

hoe krijg ik mijn SMBFS netwerkdrive nu aan de gang? zonder deze mount zal ik weer moeten downgraden naar Emerald.....

 

wie heeft de oplossing voor mij?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
vandaag eindelijk de update gedaan van emerald naar Garnet (flubber overgeslagen).
Nu loop ik tegen het volgende op, waarvoor ik nog geen oplossing kan vinden:

ik wil mijn netwerkdrive met SMBFS mounten. Echter in de dreambox mount menu kan ik alleen NFS of CIFS kiezen. Als ik via de webinterface SMBFS kies en dan weer in de dream kijk, staat deze toch op NFS.

hoe krijg ik mijn SMBFS netwerkdrive nu aan de gang? zonder deze mount zal ik weer moeten downgraden naar Emerald.....

wie heeft de oplossing voor mij?

Je kunt gewoon CIFS kiezen. Als je echt SMBFS wilt, dan is dat te downloaden (Samba client onder downloads/extra services)
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Je kunt gewoon CIFS kiezen. Als je echt SMBFS wilt, dan is dat te downloaden (Samba client onder downloads/extra services)


Dank voor je antwoord; inmiddels had ik die samba client gevonden....
Helaas werkt mijn landrive niet met CIFS en heb ik echt SMBFS nodig.

Het enige dat mij nu nog opvalt is dat de status in de webinterface niet aangeeft dat de SMBFS mount is gelukt, terwijl deze daadwerkelijk toch werkt.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Je kunt gewoon CIFS kiezen. Als je echt SMBFS wilt, dan is dat te downloaden (Samba client onder downloads/extra services)


Dank voor je antwoord; inmiddels had ik die samba client gevonden....
Helaas werkt mijn landrive niet met CIFS en heb ik echt SMBFS nodig.

Het enige dat mij nu nog opvalt is dat de status in de webinterface niet aangeeft dat de SMBFS mount is gelukt, terwijl deze daadwerkelijk toch werkt.

Mooi! Ik zal 'ns kijken hoe dat zit met smbfs en de webif en dan als mogelijke bug indienen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Post eens de output van 'ps', en 'df'.
Dit om te zien of een proces teveel geheugen gebruikt, of dat er teveel data in /tmp gezet wordt.

Beide zorgen er voor dat het werkgeheugen opraakt, met een trage box tot gevolg.

Je kan ook nog eens met 'top' kijken of er een proces boven de 50% CPU staat te draaien, dat zorgt er ook voor dat de box traag wordt.


Hierbij de top commando van garnet en flubber.
(op dit moment weer flubber eropgezet, kan ik teminste weer normaal kijken)

post-19628-1318258958,5522_thumb.jpg

dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Als ik install.sh weg haal wordt de package idd wel geinstalleerd maar zie ik geen output van het commando (waarschijnlijk omdat install.sh dan niet bestaat), dat lijkt me ook niet de bedoeling.....
als ik install.sh weer terug zet ben ik weer bij het oude probleem.

wellicht dat er een bug in install.sh zit....

Vanaf half 12 vanavond staat er voor de 7020 een nieuwe install.sh op de server. Het installeren van deze patch is simpel: download gewoon eens een nieuw Software Management menu en je krijgt vanzelf de fix. Ter controle: de versie van 't menu is 2022 (of hoger). Dat zie je tijdens 't downloaden van een nieuw menu.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:
Post eens de output van 'ps', en 'df'.
Dit om te zien of een proces teveel geheugen gebruikt, of dat er teveel data in /tmp gezet wordt.

Beide zorgen er voor dat het werkgeheugen opraakt, met een trage box tot gevolg.

Je kan ook nog eens met 'top' kijken of er een proces boven de 50% CPU staat te draaien, dat zorgt er ook voor dat de box traag wordt.


Hierbij de top commando van garnet en flubber.
(op dit moment weer flubber eropgezet, kan ik teminste weer normaal kijken)

Zo op 't eerste gezicht niks raars aan te zien, helaas.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
Citaat:

Als ik install.sh weg haal wordt de package idd wel geinstalleerd maar zie ik geen output van het commando (waarschijnlijk omdat install.sh dan niet bestaat), dat lijkt me ook niet de bedoeling.....
als ik install.sh weer terug zet ben ik weer bij het oude probleem.

wellicht dat er een bug in install.sh zit....

Vanaf half 12 vanavond staat er voor de 7020 een nieuwe install.sh op de server. Het installeren van deze patch is simpel: download gewoon eens een nieuw Software Management menu en je krijgt vanzelf de fix. Ter controle: de versie van 't menu is 2022 (of hoger). Dat zie je tijdens 't downloaden van een nieuw menu.


Yes, werkt weer zoals het hoort.... fenks!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:

Hierbij de top commando van garnet en flubber.
(op dit moment weer flubber eropgezet, kan ik teminste weer normaal kijken)


Enigma zit wat aan de hoge kant wat memory gebruik betreft, maar niet te hoog.
Waarschijnlijk krijg je onder Flubber hetzelfde, als je wat langer draait.

En ik mis de 'df' output nog?

Er lijkt namelijk nog meer geheugen gebruikt te worden door 'iets', in je garnet output is het vrije geheugen 1408 + 760, en flubber 1456 + 2072.
Terwijl beide proceslijsten ongeveer evenveel geheugen gebruiken (28900K).

'iets' gebruikt dus nog 1.5MB, waarschijnlijk iets in /tmp, wat misschien wel groeit tot je box crasht?
Link naar reactie
Delen op andere sites

hm, meer nog.

'cached' kan je ook bij 'free' optellen, en dan is het verschil dramatisch, maar liefst ruim 5MB, wat niet door draaiende processen gebruikt wordt, maar wel ergens door gereserveerd is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Citaat:
hm, meer nog.
'cached' kan je ook bij 'free' optellen, en dan is het verschil dramatisch, maar liefst ruim 5MB, wat niet door draaiende processen gebruikt wordt, maar wel ergens door gereserveerd is.

Nogmaals opnieuw Garnet eropgezet maar nu met de combinatie cccam 1.6.
Lijkt nu beter. Maar laat 'm nu een dagje draaien en zal dan nogmaals kijken wat er gebeurd.
Bedankt voor het meedenken

dm500 openPLI 2X en een DM7020HD (sat en kabel)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik een vraag,Als ik met Plubber draai heb ik de zenderlijst (zaplijst)normaal dus goed leesbaar? Maar draai ik op Pli Carnet dan is die zelfde zenderlijst met de zelfde skin veel drukker en op de regel onleesbaar doordat de kleur van de letters het zelfde is als de achtergrond.Is dit te veranderen?Vooral de resterende tijd balkjes vind ik en mijn vrouw ook storend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...